vraag

AVR-NS naar Eijsden

• 1 oktober 2020
  • 9 reacties
  • 388 Bekeken

Reputatie 3

In dit topic https://community.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/geld-terug-bij-vertraging-eijsden-maastricht-42699?postid=318970#post318970 werd 2,5 jaar geleden al gesproken over de onterechte vermelding “Geen AVR-NS” bij de treinen Maastricht - Luik (- Hasselt): tussen Maastricht en Eijsden is de AVR-NS immers wel geldig. Destijds gaf Klaas-Jan NS (in de gelinkte post) aan dat het probleem bekend was, maar geen hoge prioriteit had. In de meest recente vertrekstaat (zie afbeelding) is dit nog steeds niet opgelost. Deze informatie is gewoon fout. Gaat NS hier nog iets aan doen?

PS. Of het met GTbV van/naar Eijsden inmiddels automatisch goed gaat weet ik niet, maar is op dit moment ook niet mijn vraag. Mijn vraag is of foute informatie vervangen kan worden door correcte informatie.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er is in dat topic meerdere keren toegegeven dat de aanduiding “Geen AVR-NS” onjuist is voor het deeltraject Maastricht - Eijsden. Dit had (heeft?) vooral consequenties voor Geld Terug bij Vertraging. 

Voor zover ik het kan beoordelen zijn daar sinds de uitspraak van de OV-Ombudsman geen klachten meer over geweest over het niet uitbetalen van GTbV-claims op deze community. 

Wel slordig natuurlijk dat het nog steeds niet goed op de vertrekstaten staat. Omdat tussen Maastricht en Eijsden het AVR-NS geldt zouden er bij vervoerder/carrier dan ook de logo’s van zowel NS als NMBS moeten staan.

Het probleem met GTbV-claims lijkt hier opgelost te zijn, maar waarom nog steeds aangegeven wordt dat de AVR-NS hier niet geldig is, is mij ook niet duidelijk. Dit traject valt tot de grens onder de concessie. Ik ga dit navragen en kom er op terug zodra ik meer informatie heb. 

Update: de eerste ronde navraag heeft nog geen uitsluitsel opgeleverd, maar wel wat aanknopingspunten. Ik hoop spoedig antwoord te hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

Het basisbestand is nog steeds niet gecorrigeerd. De reisplanner geeft ook nog steeds “Geen AVR-NS” aan.

Reputatie 3

Oh, en “materieel: MS”, dat zou "MS80” moeten zijn.

Update: ik heb nog geen antwoord, maar nog wel wat lijntjes uitstaan.

Reputatie 3

Hoezo is er een “beste antwoord” gekozen terwijl er nog geen antwoord is?

Dat was inderdaad niet de bedoeling umbusko, is bij deze weer ongedaan gemaakt.

Reputatie 7
Badge +3

En nu het antwoord op de vraag, graag.

Reageer