Is het nieuw beleid dat de conducteur, vlak na vertrek, de reizigers erop wijst dat er meer dan 1 deur is om in te stappen? En dat het eigenlijk de fout is van de reiziger dat er zodoende vertraging ontstaat?
Meer dan 1 deur in de trein...
Beste antwoord door nathan8010
Bij grotere stations zoals oa Utrecht staat tegenwoordig aangegeven hoelang de trein is en waar deze staat. Toch gaan mensen buiten de aangegeven zone staan, met als gevolg dat er grote groepen zijn die bij 1e en laatste deur moeten instappen.
Dat is ook mijn waarneming. Op de perronborden staat dan de rijrichting, lengte van de trein en de ‘vakken’ (gelinkt aan letters die langs het perron staan) waar de aankomende trein zal gaan stoppen.
Toch heb ik gevoel dat:
- Niet iedereen dit weet
- Of men is niet bereid om de extra moeite te doen om op de borden te kijken waar ze moeten staan
- Of ze zijn te veel bezig met andere zaken
- Of ze hebben geen zin om door te lopen van de (rol)trap
- Of ze vertonen schapen gedrag en gaan maar in de buurt staan van anderen.
Uiteraard heeft niet ieder station zulke borden en is de info ook niet altijd correct.
Het enige station waar ik het over het algemeen goed zie gaan, is Schiphol Airport. Omdat daar grote duidelijke LED-borden boven de sporen zijn geplaatst, die precies aangeven waar de deuren zullen komen. Echter is het natuurlijk een onmogelijke opgave om dit op ieder station te verwezenlijken.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.