beantwoord

OBB nightjet en poortjes station Utrecht CS

  • 26 October 2023
  • 4 reacties
  • 196 Bekeken

In december vertrek ik vanuit Utrecht CS met de OBB Nightjet en heb de tickets direct bij OBB op hun website besteld.
 

Hoe kom ik op het perron door de NS  poortjes zonder in te checken bij NS?

icon

Beste antwoord door Daniel 26 October 2023, 06:16

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Als de QR-code niet werkt: druk op de i-knop en leg uit dat je een internationaal ticket hebt, er wordt dan op afstand een poortje geopend.

Tegenwoordig met OVpay kan je eventueel ook met een bankpas/creditcard inchecken en bij het internationale overstappaaltje op het perron weer uitchecken (op de terugweg andersom). Zolang je dat binnen een uur doet kost het niks.

Reputatie 7

Dat dacht ik ook, maar dan zag ik dit draadje
Blijkbaar vindt de NS, dat je wel eens een zwartrijder zou kunnen zijn als je incheckt en weer uitcheckt. En dan wordt er ineens 50 euro extra gerekend 6 maanden later.

Dat hele verhaal loopt nog, maar nu vraag ik me toch af, of ze dat met OVPay ook kunnen uithalen. Ineens zie je 6 maanden later 50 euro van je credit card afgaan.

 

Reputatie 7
Badge +2

Te snel kan wel verdacht zijn idd, is op zich nog niet zo gek. Vandaar ook de tip het paaltje op het perron te gebruiken (terug zou dat sowieso moeten).

Maar ik kan TS aanbevelen eerst eens de QR code te proberen, dat zou zomaar kunnen werken o.b.v. wat ik in het verleden zag.

Ik heb een paar maanden terug inderdaad de poortjes in Utrecht open weten te krijgen met de QR code op een ticket van de OBB.

Reageer