beantwoord

Totale kosten OV-poortjes

  • 3 January 2024
  • 3 reacties
  • 195 Bekeken

Goedemorgen, 

Terwijl ik na zat te denken over de kosten van het gratis maken van het OV (volgens het ministerie van Infrastructuur zo’n 4 miljard), vroeg ik me af wat de gezamenlijke infrastructuur aan OV-poortjes eigenlijk kost. Ik weet inmiddels dat ze van het Franse bedrijf Thales zijn, maar hoe duur de individuele poortjes zijn, alsook de totale kosten kan ik nergens vinden. Iemand die weet hoe ik hier achter kan komen?

Groet

icon

Beste antwoord door Rory NS 3 January 2024, 14:29

Bekijk origineel

3 reacties

Goedemiddag fietsmeneer010 en welkom bij de NS Community.

Interessante vraag! Ik vraag me af of deze informatie publiekelijk beschikbaar is. Vanuit NS heb ik hier helaas geen gegevens over.

Goedemorgen, 

Terwijl ik na zat te denken over de kosten van het gratis maken van het OV (volgens het ministerie van Infrastructuur zo’n 4 miljard), vroeg ik me af wat de gezamenlijke infrastructuur aan OV-poortjes eigenlijk kost. Ik weet inmiddels dat ze van het Franse bedrijf Thales zijn, maar hoe duur de individuele poortjes zijn, alsook de totale kosten kan ik nergens vinden. Iemand die weet hoe ik hier achter kan komen?

Groet

Niet vrees ik. Die poortjes zijn door de verschillende vervoerders aangeschaft (volgens mij ook verschillende fabrikanten) en de prijs die daarbij is betaald is een interne zaak van de bedrijven en dus niet openbaar. 

Omdat de poortjes jarenlang meegaan en die 4 miljard ieder jaar is zal de prijs van de poortjes nauwelijks van invloed zijn op uw gratis vervoer.

@fietsmeneer010 Misschien valt er bij ProRail enige informatie op te vragen. Die zullen vast wat kunnen verstrekken. Misschien dat dit topic Kosten OV chipkaart | NS Community nog wat toevoegt en anders kunt u altijd een woo verzoek indienen bij ProRail. Veel succes en ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig. ;)

Reageer