Weet iemand met welke reden spoor 4 op Amsterdam Amstel volgens de perronborden is onderverdeeld in een a- en een b-deel? In de dienstregeling is slechts sprake van simpelweg spoor 4, wat mij voor het ene doorgaande spoor ook logisch lijkt.


Weet iemand met welke reden spoor 4 op Amsterdam Amstel volgens de perronborden is onderverdeeld in een a- en een b-deel? In de dienstregeling is slechts sprake van simpelweg spoor 4, wat mij voor het ene doorgaande spoor ook logisch lijkt.


Beste antwoord door Daniel
Delft heeft dat ook. in ieder geval spoor 2b. Misschien om de mogelijkheid te hebben een korte trein te plannen op alleen a of b?
Dat probeert NS al tijden zo te doen, maar dat loopt eigenlijk nergens goed omdat de stopplaatsborden voor de machinisten vaak niet met de a- en b-zijden overeenkomen.
In het geval van Amsterdam Amstel heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat de a- en b-zijde op de borden is gezet in de tijd dat er ICs van Amsterdam naar Maastricht/Heerlen reden die splitsten in Sittard. Destijds gaven de treinaanwijzers met “a-zijde” en “b-zijde” aan welk deel waarheen ging. Diverse stations op de route hebben toen vermeldingen a en b gekregen om dat te verduidelijken.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.