Ik heb sinds 2017 een NS OV-chipkaart met een Traject Vrij abonnement en destijds omgezet naar een NS Flex Traject Vrij abonnement. Dit abonnement staat op een NS OV-chipkaart die een paar dagen geleden is verlopen. Nu staat op de website van NS dat, wanneer je in bezit bent van een OV-chipkaart én abonnement houder bent van een NS Flex Traject Vrij abonnement, er een nieuwe OV-chipkaart vanuit NS automatisch naar je wordt toegestuurd ruim voordat de huidige kaart verlopen is en je verder niets hoeft te doen. Nu is een week na het verlopen van mijn OV-chipkaart nog steeds geen nieuwe OV-chipkaart gestuurd. Aankomende maandag moet ik weer naar school met de trein en heb ik dus een geldige OV-chipkaart nodig. Wat kan de NS hieraan doen om tot een goede oplossing te komen?
Geen nieuwe NS OV-chipkaart ontvangen, huidige kaart verlopen
Beste antwoord door Momo
Wanneer je een abonnement hebt bij NS zou NS inderdaad moeten zorgen voor een nieuwe kaart, alleen gaat dat regelmatig mis. Zo'n 2 maanden voor de verloopdatum zou NS een verzoek moeten sturen aan de kaarthouder om een nieuwe foto te uploaden, die stuurt NS dan door aan OV-chipkaart.nl en vervolgens krijg je je nieuwe kaart in de bus.
Krijg je van NS geen verzoek om een nieuwe foto te uploaden kunnen er 2 dingen aan de hand zijn. 1- NS hergebruikt de oude foto (omdat je daar bv toestemming voor hebt gegeven). 2 - Er gaat iets fout en NS doet helemaal niets. In het laatste geval wordt de kaartvernieuwing niet in gang gezet. Mocht jij naast bij NS ook een account bij OV-chipkaart hebben dan krijg je als het goed is van hen een melding dat je kaart binnenkort verloopt. Je kunt dan zelf je kaart vernieuwen bij OV-chipkaart.nl Dit kost je dan wel €7,50 maar als abonnementhouder bij NS kun je die kosten terugvragen.
Wat je nu moet doen is zsm zelf een nieuwe kaart aanvragen op OV-chipkaart. Die zul je dan niet maandag al hebben of kunnen gebruiken. Neem contact op met de NS klantenservice hoe te reizen zolang je de nieuwe kaart nog niet hebt en om de €7,50 terug te vragen.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.


