In- en uitchecken niet geregistreerd | NS Community
beantwoord

In- en uitchecken niet geregistreerd

  • 29 November 2021
  • 6 reacties
  • 1207 Bekeken

Afgelopen vrijdag ben ik mooi in- en uitcheckt van Eindhoven naar Breda, en dit is terug te zien in de NS app.

Zaterdag heb ik ook met de trein gereisd, maar dan een retourtje Breda - Leiden. Nu kijk ik in de NS app en daar staat 4x ‘vergeten check-in / check-out’. Ik vond het al vreemd, want toen ik bij Breda incheckte, gaf het poortje iets aan van ‘Overstap OK’ in plaats van ‘Ingecheckt’. Die dag heb ik dus 4x mijn kaart voor het poortje gehouden en 4x ging het poortje gewoon open. Ik vind het dan vreemd dat dit niet geregistreerd wordt als in- en uitchecken.

Vandaag keek ik op het declaratieoverzicht en daar ontbreekt een regel met uitchecken in Leiden en inchecken in Leiden (die je normaal apart kan aanvinken). Wel staat bij de uitcheck in Breda dat ik heb ingecheckt in Leiden. Ook heb ik blijkbaar alleen voor de terugreis betaald. Ik snap er niks meer van. Screenshots:

NS app: https://ibb.co/d5CN60t
Declaratieoverzicht: https://ibb.co/hfYSpVB

icon

Beste antwoord door Floris94 29 November 2021, 11:24

Bekijk origineel

6 reacties

Heeft u steeds in/uitgecheckt aan de juist kant van de poortjes? Als u zich binnen de poortjes bevindt kunt u bij het poortje alleen uitchecken, als u zich buiten de poortjes bevindt kun bij het poortje alleen inchecken.

Met name reizigers van/naar België die in Breda overstappen gaan hiermee nog wel eens in de fout.

Zowel in Breda als in Leiden heb ik voor- en na de treinreis met de bus gereisd. De enige manier om dan door de poortjes te lopen is de juiste manier lijkt me. De 4 busreizen staan trouwens wel goed vermeldt in het declaratieoverzicht. 

Heb ik nu eigenlijk in totaal 20,14 euro betaald voor het retourtje Breda-Leiden? Instaptarief Breda 10  euro + 10,14 euro terugreis?

Ik heb hetzelfde probleem dat bij mij de in- en uitchecks (nog) niet helemaal goed verwerkt zijn. Ook op Twitter staat deze vraag van een andere reiziger. NS_Online reageert daarop dat er een storing is in hun systeem waardoor reizen op 27 november niet goed verwerkt worden: https://twitter.com/NS_online/status/1464952504312082437

Bedankt voor de opheldering Floris!

18 december van Zutphen naar Etten-Leur  Zutphen inchecken ongeveer 10.voor 9( en dit gaf de automaat gewoon aan).In Etten -Leur uitchecken ook gewoon het geluid gehoord.Het was een enkele reis.Nu krijg ik mail dat ik in Etten-Leur heb ingecheckt nee dit was de uitcheck

18 december van Zutphen naar Etten-Leur  Zutphen inchecken ongeveer 10.voor 9( en dit gaf de automaat gewoon aan).In Etten -Leur uitchecken ook gewoon het geluid gehoord.Het was een enkele reis.Nu krijg ik mail dat ik in Etten-Leur heb ingecheckt nee dit was de uitcheck

Ik weet vrijwel zeker dat u in Zutphen bij Arriva of bij Blauwnet hebt ingecheckt in plaats van bij NS. Als u uw kaart dan in Etten-Leur voor het paaltje houdt is dat een incheck want u was immers niet bij NS ingecheckt. U zult bij de Klantenservice moeten zijn om dit op te lossen anders gaat deze fout flink geld kosten.

Reageer