beantwoord

Ik wilde mijn ov-fiets inleveren maar het apparaat gaf aan dat de kluisjes vol zaten

  • 4 September 2022
  • 11 reacties
  • 279 Bekeken

Reputatie 3

Heb de fiets er nu naast gezet en het sleuteltje in het sleutel-brievenbusje gedaan, maar nu blijven de kosten doorlopen. Ik heb geen social media en ik bel niet om dit op te lossen, hoe kan ik dit nu oplossen?
Edit: de chat gaf aan dat ze mij niet konden helpen, en toen ik vroeg hoe ik het dan op moest lossen kreeg ik geen antwoord op. 

icon

Beste antwoord door Thom 4 September 2022, 21:06

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt bellen naar Klantenservice 030 7515155. Ze zijn er nu ook, doorverbinden naar OV-fiets of een standaardmedwerker die noteert. Als u de sleutel op de daarvoor bestemde plaats heeft gedaan is het goed maar ik zou het even kortsluiten als het niet volgens de regels gaat. Dat kan een dure grap worden. 

Reputatie 7
Badge +2

Sterker nog: je moet in zo'n geval altijd contact met de klantenservice opnemen anders kan het erg duur worden! De sleutel in de dropbox doen stopt de huur namelijk niet, maar is wel de enige juiste handelwijze als de kluizen vol zijn.

Het kan zomaar twee weken duren voordat er weer iemand van OV-fiets langs die stalling komt en dan is maar de vraag of de huur ook gestopt wordt zodra de sleutel uit de dropbox is. Samengevat: laat z.s.m. de huur stopzetten op het werkelijke inlevertijdstip via de klantenservice. Telefonisch en via social media zijn bij mijn weten de enige mogelijkheden.

Reputatie 3

Ik heb geen social media en bellen is lastig voor mij door mijn autisme. Erg frustrerend dat de ns doet alsof ze je op allerlei verschillende manieren kan helpen maar dat je bij al die manieren alleen maar te horen krijgt: ja je moet bellen. 

Je ook chatten. De medewerkers moeten je daar kunnen helpen. Het spijt me dat dit net mis ging.

Reputatie 3

Gisteren heb ik het via de chat geprobeerd en toen zeiden ze dat ze mij niet konden helpen. Nu sta ik al ruim een uur in de wacht op de chat, en niemand die me laat weten hoe lang het nog gaat duren en of er nog wel iemand gaat reageren. De medewerker heeft 1 zin gestuurd; Wat is er mis met je OV-fiets? 
Die vraag had ik daarvoor al beantwoord, maar daarna nog een keer beantwoord. Dit is dus een uur geleden gebeurd en verder geen reactie. Ik heb net ook een mail gestuurd naar info@ov-fiets.nl 

Momenteel staan er 904 wachtenden op chat. Dat kan dus helaas wel even duren. Maar als je de chat open laat staan, komt er uiteraard vanzelf een medewerker bij je.

Als het lastig voor je is om te bellen, dan kan je misschien samen met iemand bellen die het woord voor je kan voeren. Jij dient dan alleen je gegevens te benoemen en toestemming te geven dat de ander het woord doet voor jou.

Reputatie 7
Badge +3

Gisteren heb ik het via de chat geprobeerd en toen zeiden ze dat ze mij niet konden helpen. Nu sta ik al ruim een uur in de wacht op de chat, en niemand die me laat weten hoe lang het nog gaat duren en of er nog wel iemand gaat reageren. De medewerker heeft 1 zin gestuurd; Wat is er mis met je OV-fiets? 
Die vraag had ik daarvoor al beantwoord, maar daarna nog een keer beantwoord. Dit is dus een uur geleden gebeurd en verder geen reactie. Ik heb net ook een mail gestuurd naar info@ov-fiets.nl 

Waar heb je dat email adres gevonden?

Tegenwoordig is bellen het snelst al kun je daar ook een wachttijd hebben.

Reputatie 3

Dank je wel Laura. Ik denk eigenlijk dat ik niet onderdeel ben van die 900 mensen aangezien een medewerker al 1 zin heeft gestuurd. 
MoDe je zal het vast goed bedoelen maar ik heb nu al een paar keer laten weten dat bellen geen optie is. Het kan wellicht interessant voor jou zijn om wat te lezen over prikkelverwerking en autisme, zodat je een beter beeld krijgt waarom dit zo moeilijk voor ons kan zijn. 
Het mail-adres heb ik op google gevonden. 

Reputatie 3

@Laura NS  ik heb inmiddels ruim 2 uur niks gehoord in de chat en ik heb niet het idee dat ik nog iets ga horen. Ik weet nog goed dat toen de klantenservice op heel veel stations weg bezuinigd werden jullie keer op keer herhaalde dat er goede alternatieven zouden komen. Kan het zijn dat dit 4 tot 8 uur gaat duren? Heb je iets van een prognose? Kan jij me op een andere manier helpen? Ik vond het al vrij bizar dat het onmogelijk was om je fiets in te leveren, maar dit kan echt niet. Je kan mensen niet urenlang laten wachten om een probleem op te lossen die de ns zelf heeft veroorzaakt. 

Reputatie 7
Badge +3

Dank je wel Laura. Ik denk eigenlijk dat ik niet onderdeel ben van die 900 mensen aangezien een medewerker al 1 zin heeft gestuurd. 
MoDe je zal het vast goed bedoelen maar ik heb nu al een paar keer laten weten dat bellen geen optie is. Het kan wellicht interessant voor jou zijn om wat te lezen over prikkelverwerking en autisme, zodat je een beter beeld krijgt waarom dit zo moeilijk voor ons kan zijn. 
Het mail-adres heb ik op google gevonden. 

Sorry, dat bellen voor jou niet handig is.

NS is niet bereikbaar via email, ik ben bang dat het emailadres wat je gevonden hebt een oud emailadres is van toen Ov-fiets nog een zelfstandige organisatie was. Behalve chat zouden facebook en Twitter nog een optie kunnen zijn, maar die heb je niet. ook daar kan het dagen duren voor je een reactie krijgt, dus of het de moeite is om speciaal Twitter daarvoor aan te maken?

Reputatie 3

De volgende keer als een ns-medewerker om mijn kaartje vraagt zeg ik wel dat ik per mail te bereiken ben en dat ik reageer tussen de 2 minuten en 14 jaar. Dan noem ik dat bedrijvenservice. Als ze dan een mailtje hebben gestuurd zeg ik wel dat alle vragen worden beantwoord op community.rick.nl en daar laat ik 6 keer weten dat ze beter kunnen bellen naar mijn telefoonnummer. Dan krijgen ze mijn buurman aan de telefoon die zegt dat de juiste medewerker op dit moment niet aanwezig is, of ze mij op een ander tijdstip terug willen bellen. Dan laat ik ze 24 minuten wachten om vervolgens te zeggen of ze het echt niet beter via de chatbox kunnen doen. Daar mogen ze dan alle vragen stellen en ik reageer daar dan niet op, niet eens een berichtje of ik nog wel ga reageren, gewoon niet. 

Reageer