beantwoord

ov fiets gevonden

  • 6 January 2023
  • 6 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

M.i. overbodig voor een heel eigen topic omdat ie wel gewoon op een station staat, daarom had ik even via PB gemeld, maar de moderator verzocht toch een topic aan te maken. Verwarrend, want daardoor lijkt het erop dat de melding die ik deed en dus al bij jullie bekend is niet is opgepakt en de fiets staat er ook nog steeds. En dan weet ik dus niet of dat komt omdat de melding geen actie vereist of om een andere reden.

Nou ja maar even zo dan: ovfiets met nr 75379 staat al weken achterin in de fietsenstalling op station Zaltbommel. Dus in de normale fietsenstalling, die rechts parallel aan de stalling voor ov fietsen ligt. Zijn jullie die kwijt?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 6 January 2023, 10:54

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit soort meldingen wordt vaak sneller opgepakt als je deze via social media of telefonisch meldt. Een pb sturen zonder toestemming van moderator is in deze community niet de bedoeling.

Wij kunnen hier als reizigers niet controleren of deze fiets kwijt is. Een moderator zal dit oppakken. Dankjewel voor de melding.

Goedemiddag Melake. Bedankt voor de melding. Deze fiets wordt inderdaad al enige tijd vermist. Ik heb bij deze de melding doorgestuurd.

Reputatie 2

Graag gedaan Stijn, en dank voor je inspanningen!

Reputatie 2

Wat ik me nog afvraag, zo'n ov-fiets wordt toch op iemands ov-kaart geboekt? Dus als je de fiets niet netjes weer inlevert zoals het hoort, blijven de dagen dat je moet betalen dan niet ook gewoon doortikken? Ik ben best benieuwd naar de wereld achter gedumpte ov-fietsen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat doortikken van de dagen zal gaan tot 3 weken, daarna krijg je een rekening van €350 om je oren. Na 3 weken wordt een OV-fiets als vermist gezien.

Zie bv dit topic waarbij iemand ten onrechte zo'n factuur kreeg omdat de fiets niet terug gebracht zou zijn. 

Badge +3

Wat ik me nog afvraag, zo'n ov-fiets wordt toch op iemands ov-kaart geboekt? Dus als je de fiets niet netjes weer inlevert zoals het hoort, blijven de dagen dat je moet betalen dan niet ook gewoon doortikken? Ik ben best benieuwd naar de wereld achter gedumpte ov-fietsen.

Dat zou je denken inderdaad, maar in veel stallingen staan de fietsen met de sleutel erin. Dus als een beheerder even niet oplet kan je ‘gewoon’ met een fiets aan de haal gaan.

Reageer