Geld terug | NS Community
beantwoord

Geld terug


Ik hen een dubbele bestelling moeten doen omdat op de e-ticket de reis stond op 26-5-2022

dit terwijl het morgen 27-5 moest zijn. Hoe krijg ik de kosten ad €  27,31 terug van NS

icon

Beste antwoord door Vareo 26 May 2022, 12:48

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge

Als het ticket gedownload is dan krijgt u het geld in principe niet terug.

Zoals geschreven heb ik een dubbele e-ticket moeten kopen om pas morgen te reizen i.p.v vandaag

wat op de eerdere e-ticket stond vermeld. Hoe krijg ik het bedrag terug ad € 27,31 wat ik nu teveel

heb betaald.

Reputatie 7
Badge

Contact opnemen met de klantenservice van NS.

Reputatie 7
Badge +1

Zoals geschreven heb ik een dubbele e-ticket moeten kopen om pas morgen te reizen i.p.v vandaag

wat op de eerdere e-ticket stond vermeld. Hoe krijg ik het bedrag terug ad € 27,31 wat ik nu teveel

heb betaald.

 

Ga je niet terugkrijgen omdat je niet kan bewijzen dat je vandaag niet gereisd hebt. Zoals Vareo overigens al zei. Er wordt niet voor niets gewaarschuwd dat je de juiste datum moet selecteren.

Reputatie 7
Badge +3

In de app (maar ook via de website als je koopt vanuit de reisplanner) wordt niet gewaarschuwd. Zelfs geen mededeling dat e-tickets niet meer gewijzigd/geannuleerd kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +3

In de app (maar ook via de website als je koopt vanuit de reisplanner) wordt niet gewaarschuwd. Zelfs geen mededeling dat e-tickets niet meer gewijzigd/geannuleerd kunnen worden.

Die mededeling over  wijzigen en restitutie niet mogelijk staat in de voorwaarden die iedereen moet aanvinken voor gelezen voor de betaling.

 

Reputatie 7
Badge +3

Die mededeling over  wijzigen en restitutie niet mogelijk staat in de voorwaarden die iedereen moet aanvinken voor gelezen voor de betaling.

*zucht*

Dan moet je eerst op de link klikken, vervolgens een PDF downloaden en dan staat het inderdaad ergens verstopt in de kleine lettertjes. Rechters hebben daar al zo vaak gehakt van gemaakt, dat dat argument niet meer opgaat.

Reputatie 7
Badge +3

Die mededeling over  wijzigen en restitutie niet mogelijk staat in de voorwaarden die iedereen moet aanvinken voor gelezen voor de betaling.

*zucht*

Dan moet je eerst op de link klikken, vervolgens een PDF downloaden en dan staat het inderdaad ergens verstopt in de kleine lettertjes. Rechters hebben daar al zo vaak gehakt van gemaakt, dat dat argument niet meer opgaat.

Dat klopt je moet op de link klikken voor je het vinkje zet. Je kunt dan direct (niet verstopt en geen kleine letters) lezen dat restitutie en/of wijzigen niet mogelijk is. Tenminste als je op de link klikt en het leest, wat jij blijkbaar ook niet doet.

Reputatie 7
Badge +3

Net nog getest in de app: Je klikt op de link “Bekijk de voorwaarden". Vervolgens moet je uit vijf soorten voorwaarden kiezen. Dan klik je op “Voorwaarden E-ticket en Mobiel ticket". Dan wordt er een PDF gedownload. Als je die vervolgens opent, staat er ergens onderaan artikel 2.3 dat het ticket niet kan worden ingeleverd en terugbetaald.

 

Badge +3

Bij ‘Bekijk de voorwaarden’ linken naar iets als https://www.ns.nl/voorwaarden.html en dan de juiste kiezen werkt natuurlijk niet mee (en dat mag ook niet?).

Ja, het staat (ergens) in artikel 2.3 in het toepasbare document… 😥

Er is een South Park aflevering waar Apple het (fictief natuurlijk) helemaal prima vond om in hun voorwaarden te zetten dat ze jouw mond aan iemand anders’ anus vast mochten naaien… Want ja, je moest die hele lap aan voorwaarden bij elke update van iTunes of zo gewoon lezen!

En anders pech want je bent akkoord gegaan (met een vinkje ‘ja is allemaal prima ik wil gewoon dat ticket!’).

Bij aankopen via de app verwijzen naar voorwaarden mag dus niet op deze manier. Er moét een melding staan ‘u koopt een ticket voor datum x (donderdag 26 mei 2022), zeker weten?’ als het niet restitueerbaar is (mijn mening).

Even een reminder dat ik het feit dat die melding niet altijd weergegeven wordt een maand of wat terug weer heb aangekaart. Toevallig ben ik recentelijk meegenomen in een update dat er aan gewerkt wordt. Ik zal in het betreffende topic even een iets uitgebreidere update geven.

Reageer