beantwoord

Geld terug voor niet gebruikt trein kaartje

• 5 september 2017
  • 6 reacties
  • 12616 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Vandaag. 5-9-2017, een retour treinkaartje gekocht.Voor het bezoeken van een voorstelling. Nu blijkt dat het na de eindtijd van de voorstelling niet meer mogelijk is om de trein terug te nemen.Dus kan ik dit treinkaartje niet gebruiken. We gaan nu met de auto. Ik heb telefonisch contact gehad met de NS. Daar wordt gezegd dat teruggave van geld niet mogelijk is. Het is slordig van mij dat ik niet eerst gekeken heb of ik nog per trein terug kan reizen. Maar we maken allemaal fouten. Dus lijkt het me billijk dat je iets wat je niet gebruikt terug kunt geven, dat daar een consumentvriendelijke regeling voor is, en dat je dan je geld terug krijgt.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 5 september 2017, 17:27

Hallo Kers en welkom op het NS Serviceforum.

Wat jammer dat je de terugreis niet kunt maken met de trein en dat daardoor jouw ticket niet gebruikt kan worden.
Volgens de voorwaarden is het inderdaad binnen beperkte tijd bij een balie weer gerestitueerd te krijgen, maar ook via onze Klantenservice hebben wij hier mogelijkheden voor. Het stuit mij tegen de borst dat deze opties niet met jou zijn doorsproken. Bij een eenmalige OV-chipkaart (los kaartje uit de automaat) is in te zien of er met dit ticket ingecheckt en uitgecheckt is. Op basis hiervan kunnen wij uit coulance alsnog restitutie uitkeren. Wat ik je aanraad om te doen is contact op te nemen met onze klantenservice en te vragen of er coulance mogelijk is als jij kunt aantonen dat jij 5 september niet hebt gereisd met dit ticket. Dit zou je dan het beste kunnen doorspreken ná 5 september. Laat ons vooral weten wat hier uitgekomen is.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Afhankelijk van het type vervoersbewijs is er restitutie mogelijk. Een eenmalige ov-chipkaart uit de automaat kan worden uitgelezen en ingenomen, deze kunt u dan bij het loket inleveren.

Een e-ticket kan niet worden uitgelezen en niet worden uitgenomen. Bij het aanschaffen van een e-ticket wordt ook vermeld dat restitutie niet mogelijk is. Deze kunnen namelijk niet ongeldig gemaakt worden en er is dus geen controle of hij dan nog wel of niet gebruikt wordt. Om deze reden is restitutie niet mogelijk.
Reputatie 3
@Slidestops
Ik meen dat de eenmalige chipkaarten alleen teruggenomen binnen 30 minuten van aanschaf.
Reputatie 7
Badge +3
@kers
Misschien ook een keer de voorwaarden van e-tickets doorlezen.
Reputatie 7
Hallo Kers en welkom op het NS Serviceforum.

Wat jammer dat je de terugreis niet kunt maken met de trein en dat daardoor jouw ticket niet gebruikt kan worden.
Volgens de voorwaarden is het inderdaad binnen beperkte tijd bij een balie weer gerestitueerd te krijgen, maar ook via onze Klantenservice hebben wij hier mogelijkheden voor. Het stuit mij tegen de borst dat deze opties niet met jou zijn doorsproken. Bij een eenmalige OV-chipkaart (los kaartje uit de automaat) is in te zien of er met dit ticket ingecheckt en uitgecheckt is. Op basis hiervan kunnen wij uit coulance alsnog restitutie uitkeren. Wat ik je aanraad om te doen is contact op te nemen met onze klantenservice en te vragen of er coulance mogelijk is als jij kunt aantonen dat jij 5 september niet hebt gereisd met dit ticket. Dit zou je dan het beste kunnen doorspreken ná 5 september. Laat ons vooral weten wat hier uitgekomen is.
Dank voor al jullie reacties. Het betrof een e-ticket. En dat is dus blijkbaar helaas niet restitueerbaar, Had het e-ticket gekocht zonder bij de voorwaarden stil te staan. Dat ik het niet zou kunnen gebruiken was bij de aankoop ook geen optie. Dus achteraf blijkt: in tweeërlei opzichten slordig. En daar betaal ik de prijs van € 19,60 voor. Blijft jammer.
Dat is inderdaad 'jammer' en ik kan me de teleurstelling ook best voorstellen. Kunnen we verder dan nog iets voor je betekenen?

Reageer