beantwoord
Geld terug voor niet gebruikt trein kaartje
Vandaag. 5-9-2017, een retour treinkaartje gekocht.Voor het bezoeken van een voorstelling. Nu blijkt dat het na de eindtijd van de voorstelling niet meer mogelijk is om de trein terug te nemen.Dus kan ik dit treinkaartje niet gebruiken. We gaan nu met de auto. Ik heb telefonisch contact gehad met de NS. Daar wordt gezegd dat teruggave van geld niet mogelijk is. Het is slordig van mij dat ik niet eerst gekeken heb of ik nog per trein terug kan reizen. Maar we maken allemaal fouten. Dus lijkt het me billijk dat je iets wat je niet gebruikt terug kunt geven, dat daar een consumentvriendelijke regeling voor is, en dat je dan je geld terug krijgt.
Beste antwoord door Thomas NS
Hallo Kers en welkom op het NS Serviceforum.
Wat jammer dat je de terugreis niet kunt maken met de trein en dat daardoor jouw ticket niet gebruikt kan worden.
Volgens de voorwaarden is het inderdaad binnen beperkte tijd bij een balie weer gerestitueerd te krijgen, maar ook via onze Klantenservice hebben wij hier mogelijkheden voor. Het stuit mij tegen de borst dat deze opties niet met jou zijn doorsproken. Bij een eenmalige OV-chipkaart (los kaartje uit de automaat) is in te zien of er met dit ticket ingecheckt en uitgecheckt is. Op basis hiervan kunnen wij uit coulance alsnog restitutie uitkeren. Wat ik je aanraad om te doen is contact op te nemen met onze klantenservice en te vragen of er coulance mogelijk is als jij kunt aantonen dat jij 5 september niet hebt gereisd met dit ticket. Dit zou je dan het beste kunnen doorspreken ná 5 september. Laat ons vooral weten wat hier uitgekomen is.
Bekijk origineelWat jammer dat je de terugreis niet kunt maken met de trein en dat daardoor jouw ticket niet gebruikt kan worden.
Volgens de voorwaarden is het inderdaad binnen beperkte tijd bij een balie weer gerestitueerd te krijgen, maar ook via onze Klantenservice hebben wij hier mogelijkheden voor. Het stuit mij tegen de borst dat deze opties niet met jou zijn doorsproken. Bij een eenmalige OV-chipkaart (los kaartje uit de automaat) is in te zien of er met dit ticket ingecheckt en uitgecheckt is. Op basis hiervan kunnen wij uit coulance alsnog restitutie uitkeren. Wat ik je aanraad om te doen is contact op te nemen met onze klantenservice en te vragen of er coulance mogelijk is als jij kunt aantonen dat jij 5 september niet hebt gereisd met dit ticket. Dit zou je dan het beste kunnen doorspreken ná 5 september. Laat ons vooral weten wat hier uitgekomen is.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.