Afgelopen week ben ik met mijn dal voordeel abonnement van Nijmegen naar Alphen aan de Rijn gereisd. Hiervoor is, geheel zoals verwacht, €13,02 in rekening gebracht. Ik ging alleen even snel iets ophalen in Alphen aan de Rijn en heb daar dus om 11.46 - zo'n twintig minuten na uitchecken weer ingechekt.
Vervolgens ben ik doorgereisd naar 's-Hertogenbosch. Voor het ritje Alphen aan de Rijn - 's-Hertogenbosch is slechts €4,38 in rekening gebracht, in plaats van de verwachte €10,44. Dit komt vast door het terug inchecken op hetzelfde station in een korte tijd, maar hoe zit dit precies?
Als ik bijvoorbeeld binnenkort een reis van Utrecht naar Nijmegen Heyendaal maak, en dan binnen 30 minuten weer incheck op Heyendaal, om door te reizen naar 's-Hertogenbosch, wat voor tarief kan ik dan verwachten? Ik neem aan dat dat niet het reguliere daltarief is? (Utrecht-Heyendaal €10,17, Heyendaal-'s-Hertogenbosch €5,60)
In principe is deze hele reis in de daluren. Maar, om het extra lastig te maken, is er een kans dat ik pas later in Utrecht kan vertrekken. Dan kom ik om 15.25 aan op Heyendaal, waar de trein terug dan weer om 16.03 vertrekt. Als ik daar eerst om 15.26 uitcheck en dan om 16.01 weer incheck, gaat mijn dal-korting dan nog door?
Bij de Klantenservice vinden ze dit een erg lastige vraag...