beantwoord

samenreiskorting als je geen smartphone hebt?

  • 19 February 2024
  • 10 reacties
  • 520 Bekeken

Hoe kun je toch gebruik maken van samenreiskorting als je geen smartphone hebt?

ik heb bewust geen smartphone en vroeg mij af je deze ook geprint bij je kan hebben? Wel zonde van het papier.

 

icon

Beste antwoord door OV Fan Koen 19 February 2024, 22:33

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het kaartje via de website kopen en printen.

Je kunt het kaartje via de website kopen en printen.

https://community.ns.nl/overige-producten-6/19-februari-wijziging-samenreiskorting-84597

Je kan naar de balie gaan op bepaalde stations (dit zijn er niet veel). En anders inderdaad via de site. 

 

Edit: Het is dan wel nodig dat de gene doe de samenreiskorting gebruikt een NS Flex abonnement heeft om de korintg op de kaart te laden bij de balie

ik heb een abonnement met keuzedagen.mijn man reist met korting met mij mee.ik woon op een plaats zonder een loket en ik heb geen mogelijkheid en kennis om het met de smartphone te werken.ik heb nog 6 keuze dagen te goed.vertelt u mij wat ik moet doen ik heb hier niet om gevraagd maar de dagen zijn al wel betaald.

Reputatie 7
Badge

@griettabak e-tickets bestellen en uitprinten dus

Reputatie 7
Badge +3

ik heb een abonnement met keuzedagen.mijn man reist met korting met mij mee.ik woon op een plaats zonder een loket en ik heb geen mogelijkheid en kennis om het met de smartphone te werken.ik heb nog 6 keuze dagen te goed.vertelt u mij wat ik moet doen ik heb hier niet om gevraagd maar de dagen zijn al wel betaald.

De keuzedagen kun je op jouw kaart zetten bij een automaat. De code voor jouw partner kun je via de website onder mijnNS ophalen en daarmee een e-ticket bestellen met samenreiskorting. Als jouw partner een ov-kaart op saldo heeft dan kan hij tot 22 april nog samenreiskorting bij de automaat op zijn kaart zetten.

komt er ook nog een mogelijkheid om de samenreiskorting eenvoudig op je OV chipkaart te zetten?

Dit gedoe met code, kaartje kopen, uitprinten is terug in de tijd, dat je bij het loket nog een kartonnen kaartje kocht.

 

Reputatie 7
Badge +3

komt er ook nog een mogelijkheid om de samenreiskorting eenvoudig op je OV chipkaart te zetten?

Dit gedoe met code, kaartje kopen, uitprinten is terug in de tijd, dat je bij het loket nog een kartonnen kaartje kocht.

 

Neen, die mogelijkheid als je op saldo reist heb je nog tot 22 april 2024. Daarna kan het alleen via ov-chipkaart via een NS servicepunt op het station of als je flex hebt.

Badge +3

Dat hele geneuzel over Samenreiskorting wel een beetje klaar mee.
Het kan gewoon nog, maar tegen andere voorwaarden na 22 april.

Als de NS vandaag aan zou kondigen dat ze per 1 april (geen grap) helemaal stoppen met Samenreiskorting is dat ook prima, want dat maakt voor jouzelf namelijk helemaal niets uit!

Maar goed, er werd simpelweg teveel mee gesjoemeld. Herinnert u zich nog de Groepsretour (meermans) tickets zonder hoofdboeker van Vlissingen naar Buitenpost, waarmee je dus bijv. naar Groningen of Leeuwarden mocht, of van Maastricht naar Den Helder ⁉

Die gingen als warme broodjes via internet 🙄 maar is (terecht) de kop omgedraaid een aantal jaren geleden.

Verplicht uitprinten is uit de tijd, helemaal mee eens! Maar dat speelt alleen voor reizigers zonder smartphone of printer, en dat zijn er bijzonder weinig!

Sorry @Momo, we zullen eerst samen naar Leiden Centraal moeten lopen of fietsen dan…
En krijg je het dan op je (eventueel anonieme) ov-chipkaart of toch een (uitgeprint) e-ticket? 😅

Reputatie 7
Badge +3

Het hele gedoe met kopen van een e-ticket Samenreiskorting en die uitprinten als je geen smartphone hebt, kun je omzeilen door NS Flex Basis op je kaart te hebben. Daar moet je dan alleen eenmalig iets voor betalen. Voor wijzigen van reizen op saldo naar Flex Basis betaal je €10 administratiekosten. Maar je kunt ook eerst 1 maandje Flex Dal Voordeel nemen voor €5,60, en als je dat vandaag of morgen nog besteld is er nog een actie waarbij het tijdelijk maar €2,50 kost. Dan kun je er ook zonder verdere kosten nog een nieuwe OV-chipkaart bij bestellen, die anders €7,50 kost. Na die eerste maand wijzig je het zonder kosten naar Flex Basis en kun je thuis voor je op reis gaat de Samenreiskorting met een ontvangen code aan zetten. Geen e-ticket, printer of onderweg een smartphone nodig. 

 

Sorry @Momo, we zullen eerst samen naar Leiden Centraal moeten dan…
En krijg je het dan op je (eventueel anonieme) kaart of toch een e-ticket? 😅

We hoeven helemaal niet eerst samen naar Leiden Centraal. Ik zet gewoon Samenreiskorting aan op mijn kaart met NS Flex Basis. Maar waar gaan wij samen heen dat jij eerst vanuit de Lichtstad naar de Sleutelstad komt?

Met een kleine wijziging in de software van de kaartautomaat kun je toch een extra stap tussen voegen dat je eerst de code moet invoeren, en dan alsnog op je ovchipkaart zetten.

Dus: samenreiskorting kiezen, 1 of 2 klas kiezen, wanneer geldig kiezen, CODE INVOEREN, op de kaart zetten.

 

 

Reageer