beantwoord

Samenreiskorting nieuwe stijl

  • 8 February 2024
  • 19 reacties
  • 731 Bekeken

Vanaf 19 februari 2024 wordt de manier van samenreiskorting verkrijgen aangepast.

De persoon die samenreist met de houder van een abonnement kan via b.v. whatsapp een code ontvangen die hij/zij kan gebruiken.

Welke stap neemt deze persoon na ontvangst van de code om zijn/haar 40% korting te kunnen activeren?

icon

Beste antwoord door Rory NS 9 February 2024, 10:03

Bekijk origineel

19 reacties

Daar is nog niets over bekend. Meer informatie daarover moet nog komen.

Reputatie 7
Badge +3

Daar is nog niets over bekend. Meer informatie daarover moet nog komen.

19 februari 2024 is over 11 dagen…

Als abonnementhouder heb ik nog geen enkele informatie ontvangen over deze wijziging die betrekking heeft op mijn abonnement.

Dat klopt, we zullen rond 19 februari alle reizigers verder informeren.

Reputatie 7
Badge +3

Dat klopt, we zullen rond 19 februari alle reizigers verder informeren.

Een wijziging mbt abonnementen moet ruim van te voren bekend gemaakt worden. Een code moeten genereren staat niet in de voorwaarden van het mee mogen nemen van reizigers met samenreiskorting op grond van NS abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Samenreiskorting staat helemaal niet in de voorwaarden van een NS-abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Samenreiskorting staat helemaal niet in de voorwaarden van een NS-abonnement.

Je hebt gelijk.

Ik heb al heel lang geen voorwaarden meer gekregen en ging er ten onrechte van uit dat samenreiskorting in de voorwaarden van NS abonnementen was opgenomen. Zolang het bestaat wordt gecommuniceerd dat het een onderdeel is van NS abonnementen (en SRP).

Badge +3

Vanaf 19 februari 2024 wordt de manier van samenreiskorting verkrijgen aangepast.

De persoon die samenreist met de houder van een abonnement kan via b.v. whatsapp een code ontvangen die hij/zij kan gebruiken.

Welke stap neemt deze persoon na ontvangst van de code om zijn/haar 40% korting te kunnen activeren?

De code dient gebruikt te worden bij het activeren van Samenreiskorting in Mijn NS of de NS app (voor NS Flex abonnementen zoals Basis, Weekend Voordeel en Weekend Vrij zonder doordeweekse dalkorting) en bij het bestellen van een e-ticket met korting via de website.

Reizigers met een (anonieme of pesoonlijke) ov-chipkaart zonder NS Flex zullen met e-tickets moeten werken, want de optie om Samenreiskorting te activeren bij een kaartautomaat verdwijnt (22 april, na een overgangsperiode).

Een via WhatsApp of e-mail doorgestuurde link verrekent de code automatisch (voor een e-ticket), en misschien is de NS app ook wel zo slim om Samenreiskorting dan voor jou aan te kunnen zetten bij NS Flex.

Feit blijft dat jijzelf en diegene die met je meereist elkaar niet eens hoeven te kennnen.

Als ik (Robert) aan wie dan ook een code stuur voor Samenreiskorting zal ik bij controle in de trein zelf wel aanwezig moeten zijn. Meer niet…

In feite levert het geven van Samenreiskorting dus een code op die iedereen (maximaal 3 personen) kunnen gebruiken, voor die dag. Om de naam van je medereiziger(s) wordt niet gevraagd.

Is die benodigde code alleen via de App op een smartphone of ook via de NS Site online te verkrijgen, en is dat eenmalig of moet t voor iedere reis opnieuw? Blijft het zo dat ik met persoonlijke OC-chipkaart met dalvoordeelabbonnement in kan checken en dan automatisch met korting reis of moet ik genoemde OV-Chipkaart met e-ticket gebruiken?

@suryaveen ik verwijs je graag even naar dit topic. :)

Stel: ik nodig iemand uit voor samenreiskorting. Deze persoon heeft geen telefoon, geen email. Hoe regel ik dat dan?

Ik wil met de samenreis persoon op 1 dag eerst van A naar B, daar uitcheck, vervolgens van B via A naar C, daar ook weer uitcheck, vervolgens op D incheck (niet met OV van C naar D gegaan) en via E weer terug naar A.

Hoe ga ik dit regelen met de samenreis persoon en de samenreiskorting????

 

Waarom kan er op de stationsautomaten geen applicatie worden gezet om daar de samenreiscode in te voeren en zo op te laden op de (anonieme) OVchipkaart van de uitgenodigde samenreiziger?

In afwachting,

AnjaJH

Stel: ik nodig iemand uit voor samenreiskorting. Deze persoon heeft geen telefoon, geen email. Hoe regel ik dat dan?

Ik wil met de samenreis persoon op 1 dag eerst van A naar B, daar uitcheck, vervolgens van B via A naar C, daar ook weer uitcheck, vervolgens op D incheck (niet met OV van C naar D gegaan) en via E weer terug naar A.

Hoe ga ik dit regelen met de samenreis persoon en de samenreiskorting????

 

Waarom kan er op de stationsautomaten geen applicatie worden gezet om daar de samenreiscode in te voeren en zo op te laden op de (anonieme) OVchipkaart van de uitgenodigde samenreiziger?

In afwachting,

AnjaJH

In deze onrealistische variant kunt u e-tickets kopen voor de reiziger met de code die u zelf genereert.

Beste klantenservice,

 

ik heb een vraag of de nieuwe wijze van samenreizen. Ik reis regelmatig met mijn zoon samen op mijn abonnement, gebruikmakend van de samenreiskorting tijdens daluren. Nu moet ik hem, zoals ik begrijp een code geven, die hij dan weer kan opvragen. Maar mijn zoon van negentien is verstandelijk beperkt en heeft daarom geen eigen telefoon en daardoor geen emailadres of whattsapp. Het is ondoenlijk om dit voor hem te regelen. Hij is daar niet toestaat om vervolgens daarmee om te gaan. Juridisch gezien is hij niet wilsbekwaam en is zijn moeder zijn bewindsvoerder.

 Is er een oplossing?

 

Groeten van Patrick Mout

 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Patrickmout,

Je kunt zelf een e-ticket met Samenreiskorting voor je zoon kopen.

Oh fijn, dankjewel 

 

Fijne avond.

Hoi Patrickmout,

Je kunt zelf een e-ticket met Samenreiskorting voor je zoon kopen.

Bedankt voor deze uitleg

Beste klantenservice,

 

ik heb een vraag of de nieuwe wijze van samenreizen. Ik reis regelmatig met mijn zoon samen op mijn abonnement, gebruikmakend van de samenreiskorting tijdens daluren. Nu moet ik hem, zoals ik begrijp een code geven, die hij dan weer kan opvragen. Maar mijn zoon van negentien is verstandelijk beperkt en heeft daarom geen eigen telefoon en daardoor geen emailadres of whattsapp. Het is ondoenlijk om dit voor hem te regelen. Hij is daar niet toestaat om vervolgens daarmee om te gaan. Juridisch gezien is hij niet wilsbekwaam en is zijn moeder zijn bewindsvoerder.

 Is er een oplossing?

 

Groeten van Patrick Mout

 

Bedankt voor deze vraag hier zaten wij ook mee.

Ik heb een samenreiscode aangemaakt in de app, maar als ik die wil delen staat whatsapp niet bij de opties. Is dit een bug?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij mij staat Whatsapp er wel bij. Swipe een keer naar links bij de delen-opties, want ik heb er in totaal 16 (lang niet allemaal even zinnig/functioneel).

Dank je wel. Bij mij was het een kwestie van helemaal naar onder swipen, het staat blijkbaar op alfabet dus Whatsapp helemaal als laatste, en dat had ik over het hoofd gezien. Maar nu heb ik het gevonden.

Reageer