in/uitchecken als gedeelte van de reis door storing via bus verloopt. | NS Community
beantwoord

in/uitchecken als gedeelte van de reis door storing via bus verloopt.

  • 15 August 2022
  • 7 reacties
  • 251 Bekeken

Ik wil van Roermond naar Amsterdam Amstel. Tussen Eindhoven en Boxtel vanwege spoorwerkzaamheden met een bus.

Hoe en waar moet ik nu in/uitchecken. Inchecken in Roermond, uitchecken in Eindhoven (anders kan ik niet naar buiten). Is er dan weer een incheck bij de bus in Eindhoven, en een uitcheck in Boxtel voor de bus, en weer incheck voor de trein in Boxtel?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 15 August 2022, 10:46

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi hapeetnl,

Dat is inderdaad hoe het werkt. Als het goed is, staan er bij de bushaltes paaltjes om in- en uit te checken. Het is ook belangrijk dat u dit zo doet, omdat er anders vanaf Boxtel weer een nieuwe ‘reis’ gestart wordt en u zo duurder uit kunt zijn.

Er is in een ander topic wel wat verwarring over de locatie van de paaltjes in Eindhoven. Dus misschien moet u daar wel even goed zoeken 😉

Voor zover ik mij kan herinneren kun je in Boxtel gewoon het perron oplopen, daar zijn geen poortjes. Kan ik bij aankomst met de bus in Boxtel dan zonder voor de bus uit te checken, en voor de trein in te checken de trein instappen. Ik ben tenslotte nog ingechecked als ik in de bus stap in Eindhoven.

Dus Roermond inchecken, Eindhoven uitchecken trein, en weer inchecken bus, vervolgens in Boxtel zonder uit/incheken van de bus in de trein stappen, en op Amsterdam Amstel weer uitchecken?

Reputatie 6
Badge +1

Voor zover ik mij kan herinneren kun je in Boxtel gewoon het perron oplopen, daar zijn geen poortjes. Kan ik bij aankomst met de bus in Boxtel dan zonder voor de bus uit te checken, en voor de trein in te checken de trein instappen. Ik ben tenslotte nog ingechecked als ik in de bus stap in Eindhoven.

Dus Roermond inchecken, Eindhoven uitchecken trein, en weer inchecken bus, vervolgens in Boxtel zonder uit/incheken van de bus in de trein stappen, en op Amsterdam Amstel weer uitchecken?

Ja hoor, dat is geen enkel probleem. Het uitchecken bij de bus en inchecken op het station is eigenlijk alleen nodig als er gesloten poortjes zijn. Ik weet overigens niet of de informatie correct is, maar volgens Wikipedia staan er poortjes op station Boxtel. En ook volgens Twitter lijken er gewoon poortjes te zijn, dus ik zou toch willen adviseren om uit te checken bij de bus, en in te checken bij de poortjes. 

Maar medewerkers van NS in Boxtel zeggen dat het niet nodig is en sturen je gewoon naar de bus. In Eindhoven blijkt dan je vrij reizende ineens niet meer geldig. Gelukkig weet een medewerker van NS in Eindhoven van dit probleem...hij loodste me even door een poortje. En straks maar met iemand meeglippen door t poortje.  Misschien

even opnieuw instrueren???

Badge +3

Maar medewerkers van NS in Boxtel zeggen dat het niet nodig is en sturen je gewoon naar de bus. In Eindhoven blijkt dan je vrij reizende ineens niet meer geldig. Gelukkig weet een medewerker van NS in Eindhoven van dit probleem...hij loodste me even door een poortje. En straks maar met iemand meeglippen door t poortje. Misschien even opnieuw instrueren???

Die medewerkers in Boxtel hadden het inderdaad mis. Als het je binnen 35 minuten na uitchecken in Boxtel (poortjes) lukt om het station in Eindhoven binnen te komen (incheck) is er weinig aan de hand, maar die tijd (lopen + wachttijd + busrit + lopen) is meestal langer en dan kan het flink mis gaan. Zie het topic dat @mrfreeze noemde.

In Eindhoven is de looproute naar de bussen met hekken aangepast zodat je wel langs het mobiele paaltje móet. Gelukkig is het morgen voorbij.

Reputatie 7
Badge +1

Ik ga er van uit dat Marjon de waarheid verteld en vraag mij dan echt af hoe is het in vredesnaam mogelijk dat een NS-Medewerker zegt dat het niet nodig is om in te checken.

 

De werkzaamheden zijn al bijna 3 weken aan de gang en nog wordt er verkeerde informatie gegeven.

Hoe dan??

Reputatie 7
Badge +3

Ik ga er van uit dat Marjon de waarheid verteld en vraag mij dan echt af hoe is het in vredesnaam mogelijk dat een NS-Medewerker zegt dat het niet nodig is om in te checken.

 

De werkzaamheden zijn al bijna 3 weken aan de gang en nog wordt er verkeerde informatie gegeven.

Hoe dan??

De vraag is of het een NS medewerker was of een ingehuurde kracht met een geel hesje van NS. Die laatste zou dan in een briefing te horen hebben moeten krijgen dat er altijd ingecheckt moet worden.

Reageer