Skip to main content
beantwoord

abonnoment stopzetten, waarvan ov kaart verlopen is

• 26 februari 2024
  • 8 reacties
  • 519 Bekeken

Hoe zeg ik mijn flex abonnement terwijl mijn ov verlopen is.

Beste antwoord door Laura NS

Helaas werken wijzigingen niet meer wanneer de kaart is verlopen. De kaart dient geblokkeerd te worden bij OV-chipkaart, waarna we als klantenservice het abonnement in zijn geheel kunnen stopzetten zonder benodigde actie bij een automaat.

Bekijk origineel

8 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7376 reacties
  • 26 februari 2024

Hoi PaulineZwijnenburg,

Dit kun je doen in Mijn NS. Ga naar de productpagina van je abonnement, kies daar voor ‘Wijzig’ en vervolgens voor ‘Abonnement opzeggen of tijdelijk stopzetten'.

Laura NS
Moderator
  • Moderator
  • 3112 reacties
  • Antwoord
  • 26 februari 2024

Helaas werken wijzigingen niet meer wanneer de kaart is verlopen. De kaart dient geblokkeerd te worden bij OV-chipkaart, waarna we als klantenservice het abonnement in zijn geheel kunnen stopzetten zonder benodigde actie bij een automaat.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30217 reacties
  • 26 februari 2024
Laura NS schreef:

Dat gaat ‘m niet worden, een verlopen kaart kan niet geblokkeerd worden (want waarom zou je?).

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9281 reacties
  • 26 februari 2024

Kaarten die niet langer dan een jaar verlopen zijn kan je nog blokkeren en dat dient ook te gebeuren voordat wij een abonnement kunnen beëindigen zonder dat er een beëindiging bevestigd dient te worden bij een OV-automaat.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30217 reacties
  • 26 februari 2024
Erryt NS schreef:

Kaarten die niet langer dan een jaar verlopen zijn kan je nog blokkeren en dat dient ook te gebeuren voordat wij een abonnement kunnen beëindigen zonder dat er een beëindiging bevestigd dient te worden bij een OV-automaat.

Je hebt gelijk! 😅 Een kaart die verlopen is kan je binnen een jaar nog vernieuwen met behoud van je abonnement(en), en OV-chipkaaart weet natuurlijk niet dat je het NS abonnement niet meer wilt.

Van die kaartvernieuwing moet je dus (actief) afzien, maar de kaart zelf is natuurlijk niet meer bruikbaar dus daar valt weinig aan te blokkeren.

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 23 december 2024

Hoi, Mijn kaart is ondertussen al 2 jaar verlopen, (gebruikte ondertussen een andere kaart van mijn werk), maar hoe zeg ik nu mijn abonnement op? 

Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • 1416 reacties
  • 23 december 2024

Je dient contact op te nemen met de klantenservice hiervoor ArnoudZ!

StefanS
  • Intercity
  • 5 reacties
  • 12 februari 2025

Een verlopen kaart alsnog blokkeren kan niet (meer?) via ov-chipkaart.nl

Ik had NS flex al omgezet naar basis voordat de kaart verliep. Zo lang het tarief daarvoor nul euro bedraagt, is er niets aan de hand. Ik ga geen tijd of geld meer verspillen om netjes mijn abonnement te beëindigen. 

Jammer dat dit zo knullig is geregeld bij NS, ik wil gewoon mijn abonnement opzeggen bij de leverancier met wie ik een contract heb afgesloten. Als daarvoor een verlopen kaart eerst geblokkeerd moet worden, is dat niet mijn probleem, maar een probleem tussen NS en Translink. 

Reageer