aanpassing ns flex abonnement | NS Community
beantwoord

aanpassing ns flex abonnement

  • 14 September 2022
  • 5 reacties
  • 279 Bekeken

ik sprak vandaag iemand van de ns klantenservice (die overigens erg asociaal kortaf was en me telkens onderbrak) en vervolgens mijn ns flex abonnement heeft omgezet in een weekend voordeel. een nieuw product die ik nu dus uit de ns automaat op mn kaart moet laden. Dit was in het verleden niet het geval. vroeger kon je ook apart van elkaar de weekend voordeel en doordeweek voordeel activeren/deactiveren. minder flexibel en omslachtiger geworden dus.

bij andere abonnementsvormen is er geen administriatiekosten. waarom bij de weekend voordeel wel? wat is er nog meer aan de flex abonnement veranderd, en wanneer was dit gecommuniceerd?

 

icon

Beste antwoord door JurgenH 14 September 2022, 16:45

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Begrijp ik het goed dat je al wel een Flex abonnement hebt, maar dit nu door de klantenservice is omgezet naar een ander Flex abonnement?

NS Flex hoef je namelijk maar één keer te activeren op je OV-Chipkaart. Als het abonnement dan later wordt gewijzigd gaat dat per direct in. Hiervoor hoef je dan niet meer langs een automaat.

Je kunt niet meerdere abonnementen door elkaar gebruiken of kiezen welk deel van een abonnement je wel/niet wilt gebruiken. Alle voordeelabonnementen (weekend, dal en altijd voordeel) geven automatisch al korting in het weekend. Afhankelijk van het gekozen abonnement heb je daarbij ook korting in de daluren (dal voordeel) of in de spits (altijd voordeel).

Aanvullend wil ik nog aangeven dat je bij een wijziging binnen NS Flex geen administratiekosten hoeft te betalen. Dit is alleen het geval als je nog geen NS Flex hebt en een NS Flex basis of Weekend Voordeel wilt bestellen.

Badge +3

Kijk gewoon even wat er op je Mijn NS Startpagina (website) staat. Als daar Weekend Voordeel staat hoef je niets te doen (vooropgesteld dat je al NS Flex had op dezelfde kaart).

Je screenshot is van de Webshop, maar je wilt helemaal niets ‘bestellen’ want dat is al door de Klantenservice geregeld.

Mocht je later weer willen wisselen naar Flex Basis of Weekend Voordeel dan krijg je daar altijd die € 10,00 te zien, maar die verdwijnt zodra je verder gaat en inlogt.

Kijk gewoon even wat er op je Mijn NS Startpagina (website) staat. Als daar Weekend Voordeel staat hoef je niets te doen (vooropgesteld dat je al NS Flex had op dezelfde kaart).

Je screenshot is van de Webshop, maar je wilt helemaal niets ‘bestellen’ want dat is al door de Klantenservice geregeld.

Mocht je later weer willen wisselen naar Flex Basis of Weekend Voordeel dan krijg je daar altijd die € 10,00 te zien, maar die verdwijnt zodra je verder gaat en inlogt.

Ook ingelogd krijg ik de administratiekosten te zien, maar alleen bij ns flex weekend vrij. Ik heb nu een weekend vrij maar wil ook doordeweeks korting. Ik kan hiervoor geen apart knop vinden om dit te activeren. En omschakelen naar doordeweeks en weekend vrij combi duurt nog wel drie weken voor ik dat kan kiezen gezien ns flex weekend vrij net is ingegaan.

Badge +3

Ook ingelogd krijg ik de administratiekosten te zien, maar alleen bij ns flex weekend vrij. Ik heb nu een weekend vrij maar wil ook doordeweeks korting. Ik kan hiervoor geen apart knop vinden om dit te activeren. En omschakelen naar doordeweeks en weekend vrij combi duurt nog wel drie weken voor ik dat kan kiezen gezien ns flex weekend vrij net is ingegaan.

Om binnen een maand na een vorige wissel die doordeweekse dalkorting (voor € 3,10 extra) toe te voegen kan je terecht bij de Klantenservice. Dat heb je dus gedaan.

Daarna hoef je verder niets te doen, zoals bevestigen op een automaat of een handeling binnen Mijn NS.

Het vervelende is dat je in Mijn NS niet kunt zien of het actief is of niet (er staat alleen Flex Weekend Vrij), behalve aan het blauwe balkje voor de ‘kosten huidige periode’… maar dat ding klopt dus bijna nooit. 😥

Hetzelfde voor 1e klas Weekend/Dal/Altijd Vrij, dat zie je ook nergens terug behalve aan de getoonde prijs.

Wat wel zou moeten gebeuren is dat je een dag of twee na zo’n wissel een tussentijdse factuur zou moeten krijgen voor een deel van die € 3,10 (tot aan je vaste maandelijkse factuurdatum).

Als het echt ging om Weekend Voordeel (€ 2,00 per maand) dan zou er na de wijziging door de Klantenservice Dal Voordeel (€ 5,10 per maand) moeten staan in Mijn NS.

En nogmaals, die getoonde 10 euro administratiekosten betaal je uiteindelijk niet!

(ik heb het idee dat Weekend Voordeel en Weekend Vrij door elkaar gehaald worden in de openingspost, en @Dinnid gewoon de dalkorting wilde toevoegen aan Weekend Vrij).

Reageer