Skip to main content
beantwoord

aantal keuzedagen bij aanschaf tijdens abonnementstermijn

Ik heb vandaag keuzedagen aangevraagd, ik had al een Dal Voordeel abo (jaarlijks vanaf 5 jan). Nu zie ik dat ik maar 6 keuzedagen heb gekregen en geen 7. Nergens op de NS website staat dat ik geen 7 keuzedagen zou krijgen. En ga ik dan ook minder betalen dan 29,50 voor deze 6 dagen, ook dit kan ik nergens zien, want het geld wordt pas per 5 jan 2026 geind als ik het goed begrijp.

Beste antwoord door Erryt NS

Hallo Alida7 en welkom bij de NS Community,

Bij een wijziging gedurende het contractjaar ontvang je naar rato Keuzedagen. Je zal binnenkort een factuur krijgen voor alleen de Keuzedagen. Dit zal minder dan 29,50 euro zijn. Je hebt waarschijnlijk een bevestiging gehad waarin staat wat de prijs voor een heel jaar is.

Bekijk origineel

3 reacties

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 9230 reacties
  • Antwoord
  • 24 maart 2025

Hallo Alida7 en welkom bij de NS Community,

Bij een wijziging gedurende het contractjaar ontvang je naar rato Keuzedagen. Je zal binnenkort een factuur krijgen voor alleen de Keuzedagen. Dit zal minder dan 29,50 euro zijn. Je hebt waarschijnlijk een bevestiging gehad waarin staat wat de prijs voor een heel jaar is.

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7330 reacties
  • 24 maart 2025

Maar Alida7 heeft wel gelijk dat dit nergens op de site te vinden is. Tenminste, ik kan het ook niet vinden en dat zegt wat 😉 Zelfs in de officiële voorwaarden zie ik het niet staan.

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12629 reacties
  • 24 maart 2025

Geheel mee eens dat het duidelijker uitgelegd kan/moet worden.

Wanneer je voor de eerste keer keuzedagen aanvraagt is nergens te lezen dat het aantal dagen naar rato van van de duur van het lopende Dal Voordeel-abonnement op saldo is.

Toen ik de keuzedagen aanvroeg kreeg ik er vier en heb ik ook voor vier dagen betaald.

Verder zou ik  voor de zeer geringe extra kosten altijd eerste klas keuzedagen nemen.

Reageer