Skip to main content
beantwoord

abbonement proberen te nemen


  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Beste,

 

Mijn bewindvoerder stuurt mij zojuist een email dat ze het abonnement weekend vrij op mijn ovchipkaart te zetten maar er komt steeds een foutmelding..Is dit bij jullie bekend? Wat kunnen we hieraan doen?

Ik heb vorige week net een nieuwe persoonlijke ovchipkaart ontvangen.

Mvg

Tonia Doornberg 

Beste antwoord door mrfreeze

Mochten jullie er niet uitkomen, dan kan er altijd contact op worden genomen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Bekijk origineel

12 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7332 reacties
  • 17 oktober 2023

Hoi Tonia84,

Iets meer informatie zou handig zijn. Wat is er precies gedaan? Heeft je bewindvoerder een abonnement op jouw kaart gezet? Welke foutmelding komt er? Bij wie verschijnt de foutmelding? Wanneer verschijnt de foutmelding?


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 17 oktober 2023

Hallo MrFreeze,

 

Dit weet ik allemaal niet. Ik kreeg alleen een email dat het haar niet lukt het abbonement op de kaart te zetten dat ze een foutmelding kreeg. Dit lijkt me niet de bedoeling. Mijn ovchipkaart is net nieuw en ik heb de kaart zaterdag geactiveerd. Heeft u enig id wat we kunnen doen?

 

Mvg

Tonia D


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7332 reacties
  • 17 oktober 2023

“Een foutmelding” kunnen we niet zoveel mee. Vaak zegt een foutmelding iets over de oorzaak, en dus over de oplossing.

Gebruikt je bewindvoerder jouw Mijn NS-account? Of heeft ze zelf een Mijn NS-account waarin ze jouw kaart heeft toegevoegd?

Misschien is het handiger als je bewindvoerder hier reageert.


  • Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
  • 17 oktober 2023

Duidelijk dan geef ik dit door aan mijn bewindvoerder.

 

Mvg

Tonia Doornberg 


Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25106 reacties
  • 17 oktober 2023

Gaat het over de kredietcheck? NS controleert middels Focum of u kredietwaardig bent. Helaas met een werkwijze die nogal merkwaardig overkomt, maar het is wel een belangrijke factor in het proces.U heeft een bewindvoerder, dus denkbaar is het wel.


mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7332 reacties
  • Antwoord
  • 17 oktober 2023

Mochten jullie er niet uitkomen, dan kan er altijd contact op worden genomen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.


  • Reisleider**
  • 214 reacties
  • 17 oktober 2023

 

Thom schreef:

NS controleert middels Focum of u kredietwaardig bent. Helaas met een werkwijze die nogal merkwaardig overkomt, maar het is wel een belangrijke factor in het proces.U heeft een bewindvoerder, dus denkbaar is het wel.

Als je een bewindvoerder hebt dan is het niet alleen denkbaar, maar eigenlijk volledig logisch als de bewindvoerder bij het afsluiten jouw data ingeeft. Onderdeel van de kredietcheck van NS/Focum is o.a. een controle of mensen onder bewind staan. Dat staat namelijk in een openbaar register.

Als het abonnement namelijk met de onder bewind gestelde als contracthouder af wordt gesloten en een bewindvoerder zonder expliciet akkoord achteraf niet wil betalen, dan heeft NS juridisch geen poot om op te staan. Hier kun je nog wel leuke uitspraken over vinden, met bijvoorbeeld een onder bewind gestelde die een cateringbedrijf in had gehuurd o.i.d..

Is er een mogelijkheid dat de bewindvoerder als contracthouder optreedt en jij als kaarthouder of eventueel een bekende van je? Daarna kun je eventueel ook het rekeningnummer wijzigen naar je beheer- (of leefgeld)rekening als dit al niet meteen bij het afsluiten gekozen is. 


  • 130 reacties
  • 17 oktober 2023
Tonia84 schreef:

Ik heb vorige week net een nieuwe persoonlijke ovchipkaart ontvangen.

Heb je die nieuwe chipkaart ontvangen omdat je huidige chipkaart bijna verloopt? Dan krijg je normaal gezien een nieuwe kaart met het abonnement al actief op de kaart. 

Heeft je bewindvoerder een abonnement bestelt met nieuwe kaart én datum in de toekomst. Dan staat het abonnement normaal gezien ook al op de kaart, maar kan het abonnement pas gebruikt worden vanaf de datum in de toekomst. Deze datum kan tot 2 weken na de datum aanvraag zijn.

Een abonnement moet alleen als bestelling op de kaart gezet worden als je via de website een abonnement koopt op een bestaande kaart. 


  • Reisleider**
  • 214 reacties
  • 17 oktober 2023

Het lijkt te gaan om een nieuwe OV-chipkaart die niet via NS besteld is en de bestelling van een nieuw Flex-abonnement.

Als WeekendVrij op een kaart gezet moet worden is het een nieuw Flex-abonnement en als je dit allebei via NS doet (nieuw abonnement en nieuwe kaart) dan krijg je als je niet door de kredietcheck komt überhaupt geen nieuwe kaart.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30111 reacties
  • 17 oktober 2023

Wat bedoel je met ‘ik heb de kaart zaterdag geactiveerd’?

Voor de rest kan een bewindvoerder (via een speciaal nummer of e-mailadres) contact opnemen met de NS om een abonnement voor je te regelen, maar hoe precies weet ik ook niet.


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 3 april 2025

Is dit nog gelukt want ik zit met hetzelfde gezeur.

Als het gelukt is hoe is dit dan opgelost?


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13535 reacties
  • 3 april 2025
Bartjuhh83 schreef:

Is dit nog gelukt want ik zit met hetzelfde gezeur.

Als het gelukt is hoe is dit dan opgelost?

Als het probleem is dat je niet door de kredietcheck komt, dan kun je alleen nog een abonnement dal voordeel op saldo nemen.


Reageer