Ik wil aanstaande vrijdag en maandag met de trein reizen.
Mijn vertrek- en aankomsttijd ligt buiten de spits.
Ik heb slechts een verlopen OV-kaart
Het NS-flex dalvoordeel spreekt mij aan, maar dit kan ik niet voor vrijdag in laten gaan.
Overigens heb ik ook een zakelijke OV-kaart, maar die mag ik niet privé gebruiken. Kan ik wellicht mijn eigen 'meereizer' worden?
Welke mogelijkheden zien jullie om vrijdag en maandag toch met 40% korting te kunnen reizen?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Beste antwoord door mrfreeze
Hoi Jurko91,
Dat wordt lastig. Je kunt niet met jezelf ‘meereizen'. En als je een abonnement op een nieuwe OV-chipkaart bestelt, kan dit op z’n vroegst over 7 dagen ingaan.
De enige optie die ik zie, is bij ov-chipkaart.nl een persoonlijke OV-chipkaart bestellen en hopen dat-ie voor vrijdag in de bus ligt. Dan kun je een abonnement bestellen dat direct ingaat.
Ik weet niet welk traject je wil gaan reizen, maar misschien is er ook wel een PrijsTijd-deal beschikbaar. Daar heb je geen abonnement voor nodig.
Dat wordt lastig. Je kunt niet met jezelf ‘meereizen'. En als je een abonnement op een nieuwe OV-chipkaart bestelt, kan dit op z’n vroegst over 7 dagen ingaan.
De enige optie die ik zie, is bij ov-chipkaart.nl een persoonlijke OV-chipkaart bestellen en hopen dat-ie voor vrijdag in de bus ligt. Dan kun je een abonnement bestellen dat direct ingaat.
Ik weet niet welk traject je wil gaan reizen, maar misschien is er ook wel een PrijsTijd-deal beschikbaar. Daar heb je geen abonnement voor nodig.
Als u hem vandaag bestelt bij ov-chipkaart is hij er doorgaans woensdag al. Dan zet u Flex Dalvoordeel uit de aanbieding voor €2,95 er op. Maar dit is helemaal geen goedkope optie, want u moet de ov-chipkaart voor €7,50 dan zelf betalen. Echter u kunt haast zeker vrijdag met korting reizen. Of u de aanschafprijs van de chipkaart voor €7,50 er uit haalt, kan ik niet beoordelen. Een nieuw abonnement nemen op een nieuwe kaart met Flex Dalvoordeel gaat voor vrijdag niet meer lukken, maandag net wel denk ik. Dat spaart de aanschaf van de ov-chipkaart uit, want die krijgt u altijd gratis bij een nieuw Dalvoordeelabonnement.
@Thom @mrfreeze dank voor jullie snelle reacties. Ik heb net een chipkaart besteld en hoop dat hij voor vrijdag in de bus ligt. Alleen op de reis van aanstaand weekend ga ik die prijs er al wel uit krijgen.
Deze optie was niet bij mij opgekomen, dus mijn dank is groot!
Afhankelijk van uw bestemmingen, kan NS weekend vrij abonnement goedkoper zijn. U reist voor €36,95 per maand onbeperkt in het weekend (vrijdagavond na 18.30 tot zondag).
Voor €3,65 extra reis je in de daluren met 40% korting.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.