Ik probeer via een de NS website een nieuw traject abonnement af te sluiten.
- ik heb een ov-chipkaart ooit gekocht, daar zat een studentreisproduct op. (nu niet meer.)
- Er moet een nieuwe OV chipkaart komen, omdat er een studentreisproduct op zat. (Wat een verspilling en 5 dagen wachten, dus niet per direct een abonnement afsluiten wat eerder was verteld. Dus 5 dagen extra vol tarief betalen.)
- abonnement aangevraagd inclusief gratis nieuwe OV chipkaart. nogmaals foutmelding.

Nog een keer alles opnieuw ingevuld, wederom de foutmelding..
- via telefoon: andere browser, taal instellingen geswitcht
- andere telefoon, andere browser, taal instellingen geswitcht
- laptop, meerder browsers en taal instellingen geswitcht
- huidige kaart verwijderd
- account verwijderd
- stappen 1, en 3 wederom uitgevoerd
De foutmelding blijft.
gebeld met de klantenservice
- Er is een storing op de website. Maar je kan via ov-chipkaart.nl een nieuwe kaart bestellen, zodra die binnen is dan kan het abonnement erop.
- naar die website: blijkt dat er kosten op het bestellen van een kaart (7,50) zit.
- Klanten service weer gebeld.. Ja klopt,(bedabkt dat je dat eerder zei...) omdat u een kaart zonder abonnement bestelt.
- Maar dat komt door een storing op uw website, krijgen we de kosten terug? Nee, omdat u een ov kaart bestelt zonder abonnement, kost dat geld. Ik kan ook een kaart voor u bestellen dat kost dan 10,50 (!?) Maar..die moet ik apart betstellen, omdat jullie website niet werkt.. nee maar u heeft geen abonnement. Klopt, want die wil ik nu bestellen.. enz enz enz
- Andere optie. u kunt morgen kijken of de website het weer doet. Ik zeg okay, maar dan gaat het abonnement een dag later is. Dat kost dus 1 dag vol tarief reizen. Worden die kosten dan wel vergoed? Het is immers een technische storing op uw site.. Nee, omdat u dan nog geen abonnement heeft.Dat is bedrijfsbeleid (!?)
- Mijn antwoord: dus als ik het goed begrijp, moet ik opdraaien voor extra kosten veroorzaakt door een storing van uw kant. Ik kan dit niet telefonisch regelen? ja. Maar u kunt schriftelijk een klacht indienen.
Deze gang van zaken schept mijn uiterste verbazing. Nog nooit zoveel moeite gehad om een abonnement af te sluiten.
Mijn vraag is om dit abonnement toch af te kunnen sluiten, zonder extra kosten of vergoeding van kosten.
Nou ja...eerder is ons verteld dat zo'n abonnement per direct kan worden afgesloten, als je al een ov chipkaart hebt. Dat klopt dus ook niet, omdat er ooit een student reisproduct op zat.dus deze 5 dagen moeten we ook al vol tarief betalen.. Ik snap dat de treinen vol zitten, maar om op deze manier klanten te weren..