Skip to main content
beantwoord

factuur

• 10 februari 2025
  • 7 reacties
  • 144 Bekeken

Goedemiddag. Controleer mijn facturen zorgvuldig. Ze zijn niet correct. Ook de terugbetaling die op 13 januari zou plaatsvinden, is niet voor de hele maand januari gebeurd. Kan ik een uitleg en de uiteindelijke correcte factuur krijgen?

Beste antwoord door Olav93

Deze community is bedoeld om reizigers elkaar te laten helpen met algemene vragen. Wij kunnen als medereizigers echter uiteraard niet bij uw facturen, laat staan dat we deze aan kunnen passen. U moet hiervoor bij de klantenservice zijn, die u helaas alleen telefonisch, via de chat op ns.nl, via sociale media of oer ouderwetse post kunt bereiken.

Overigens zult u met een verzoek om een factuur te controleren niet ver komen. NS heeft u al een factuur met hun beeld van de situatie gestuurd. Als u het daar niet mee eens bent, bent u aan zet om in eerste instantie maar eens aan te geven wát er naar uw mening onjuist is.

Bekijk origineel

7 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • 2316 reacties
  • Antwoord
  • 10 februari 2025

Deze community is bedoeld om reizigers elkaar te laten helpen met algemene vragen. Wij kunnen als medereizigers echter uiteraard niet bij uw facturen, laat staan dat we deze aan kunnen passen. U moet hiervoor bij de klantenservice zijn, die u helaas alleen telefonisch, via de chat op ns.nl, via sociale media of oer ouderwetse post kunt bereiken.

Overigens zult u met een verzoek om een factuur te controleren niet ver komen. NS heeft u al een factuur met hun beeld van de situatie gestuurd. Als u het daar niet mee eens bent, bent u aan zet om in eerste instantie maar eens aan te geven wát er naar uw mening onjuist is.

• Reisleider*
  • 96 reacties
  • 10 februari 2025

.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3744 reacties
  • 10 februari 2025
Olav93 schreef:

Eens met ​@Olav93. Neem contact op met de klantenservice, maar controleer vooral eerst nog eens de factuur goed. Ik ben al lang lid van deze community en heb dit verhaal hier al tientallen keren voorbij zien komen. Tot nu toe bleek in alle gevallen dat de factuur gewoon correct was. Alleen als er correctietarieven in rekening zijn gebracht zou het kunnen dat de factuur aangepast kan worden. Heeft u in de maand januari uw abonnement gewijzigd?

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30030 reacties
  • 10 februari 2025

Een abonnementswijziging bij NS Flex levert je inderdaad een tussentijdse factuur op vanaf de datum van wijzigen tot je vaste maandelijkse factuurdatum. Meestal is dat inderdaad niet een hele maand.

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 23 maart 2025

Hoi, ik heb ineens een factuur gekregen terwijl ik NS-flex heb opgezegd en gewoon helemaal niet gebruik, ivm mijn studentenov. Ik krijg ineens een factuur van 40€ wat heel bizar is. 

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13502 reacties
  • 23 maart 2025
Ayakila schreef:

Hoi, ik heb ineens een factuur gekregen terwijl ik NS-flex heb opgezegd en gewoon helemaal niet gebruik, ivm mijn studentenov. Ik krijg ineens een factuur van 40€ wat heel bizar is. 

Als je een factuur hebt gekregen dan heb je blijkbaar flex niet van jouw kaart gehaald bij een kaartautomaat. Flex basis blijft dan actief. €40 lijkt dan voor een aantal gemiste uitchecks te zijn. Bekijk de factuur, haal flex van jouw kaart en kijk of NS klantenservice (bellen, chatten, Facebook of X) iets voor je kan doen.

• Koploper****
  • 20342 reacties
  • 23 maart 2025
Ayakila schreef:

Waarschijnlijk staan het studentenreisproduct en Flex basis dan nog samen op de kaart. Dat kan leiden tot kosten via Flex.

DUO waarschuwt dat combinatie op dezelfde kaart problemen kan geven en de kosten dan niet vergoed worden.

Reageer