Sedert meer dan 30 jaar maak ik gebruik van de fietsenstalling bij het Amsterdam Centraal station. Sedert een aantal jaren is dit de fietsen stalling IJ zijde Amsterdam centraal. Ik heb altijd een jaarabonnement bij de stalling en NS gehad en daar veel geld voor betaald.
Door omstandigheden heb ik de fiets dit jaar voor een periode niet kunnen gebruiken. Gisteren wilde ik mijn fiets uit de stalling halen. Deze bleek verdwenen. Navraag bij een volkomen ongeinteresseerde en niet behulpzame medewerker leverde op dat fietsen die langer dan 28 dagen niet uit / ingecheckt worden weggehaald en naar het fietsen depot worden gebracht (nog nooit eerder van die regel gehoord). Blijkbaar staat mijn fiets bij het fietsen depot in Sloterdijk. Ondertussen betaal ik gewoon door voor mijn abonnement op de fietsenstalling.
Ik beschouw dit als pure diefstal. Ik vind het geen manier hoe de NS met zijn klanten omgaat. Ik heb inmiddels contact gehad met de NS service desk. Ik werd daar heel vriendelijk geholpen, zij vinden het ook vervelend maar kunnen me ook niet verder helpen. Misschien zou de NS moeten heroverwegen hoe ze met dit fietsstallingen samenwerken: waarom ben ik niet op de hoogte gesteld / gewaarschuwd dat mijn fiets weggehaald zou worden?
Groeten,
Jaap