keuzedagen

  • 8 December 2022
  • 14 reacties
  • 222 Bekeken

In eerdere topics lees ik meerdere klachten op het opladen van keuzedagen. Vooral bij niet ns automaten.

Is mij ook onbewust overkomen, waardoor ik vanmiddag een treinritje van plm 3 euro hebt gemaakt

met een keuzedag. 

Heb hiervoor gebeld met klantenservice  die willen niet eens meekijken. Gewoon vette pech enn eigen schuld.

Slechte service pffff.


14 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi AukjeBo en welkom bij de NS Community! 

Ai, dat is wel een erg korte reis om de Keuzedag natuurlijk voor te gebruiken. Jammer om te lezen dat er niet met je mee gekeken wordt. Excuses daarvoor! Wil je mij een privébericht sturen? Dan wil ik graag nog meekijken zodat we er een oplossing voor kunnen vinden.

Reputatie 7
Badge +4

Nu u deze ervaring had: haal de keuzedagen altijd op van een NS-automaat. Verreweg het simpelste, het meest veilige en redelijk foolproof. Men heeft de digitale vaardigheid van veel senioren meegenomen in de opzet. Een keuzedag opnemen in de winkelketens is vragen om ellende. Vaak worden er twee keuzedagen opgezet.

U moet toch langs het station als u wilt reizen en het is verstandig de keuzedag er kort voor de rit op te zetten. Zodra er een keuzedag op staat, wordt die geactiveerd bij het inchecken en als u een kort ritje zou willen maken dan kan dat dus niet meer en bent u de keuzedag eigenlijk kwijt. Als de keuzedag er niet op staat, kunt u met korting ritjes maken van Gouda naar Boskoop of zo. De keuzedag is eigenlijk een dagkaart voor buiten de spits en geschikt voor langere ritten.

Reputatie 7
Badge +3

Het probleem met onbedoeld keuzedagen ophalen bij andere apparaten doet zich vaak voor als men een andere bestelling wilt ophalen. Bij veel van die apparaten kan men niet kiezen welke bestelling opgehaald wordt en wordt alles op de kaart gezet. Bij een NS automaat kun je kiezen.

Badge +3

Het zou misschien handig(er) zijn om Keuzedagen niet automatisch klaar te zetten, maar de klant dat handmatig te laten doen?

Reputatie 7
Badge +3

Het zou misschien handig(er) zijn om Keuzedagen niet automatisch klaar te zetten, maar de klant dat handmatig te laten doen?

Bij NS automaten kun je zelf kiezen wat je op jouw kaart zet. Bij andere automaten kan dat niet altijd en bij ophalen bestellingen in/bij bussen begreep ik dat alles wat klaarstaat op de kaart gezet wordt. Ook die 3 keuzendagen die je pas later wilde gebruiken en nu voor de 1e 3 reizen gebruikt gaan worden.

Badge +3

Dat klopt, die ophaalpunten in bussen (meestal bij het raam aan de buitenkant) hebben geen enkele interactie en kunnen niet anders dan alles wat er klaar staat op je kaart zetten. Dat is eigenlijk alleen handig voor iemand die geen abonnement heeft en online saldo besteld heeft, of voor wie een busabonnement besteld heeft en dat nog niet op de kaart heeft gezet (veel plaatsen hebben helemaal automaten in winkels om dit te doen).

Bij automaten in supermarkten e.d. kan je vaak wel kiezen, maar dan moet je wel goed opletten omdat het schermpje per bestelling vraagt om op te halen (JA/NEE).

Reputatie 7
Badge +4

Bij een NS automaat wordt er niets opgezet zonder dat je dat nadrukkelijk aangeeft. Voor senioren die alleen maar met keuzedagen reizen, en dat zijn er flink wat, maakt het niet uit om ze er van te voren op te zetten. Toch moeten we het ontraden want het kan zich toch wel eens voordoen dat er een kort ritje met korting gemaakt wordt en dan wordt de keuzedag aangesproken.

Als een senior in de spits reist en de keuzedag staat er op, dan is er overigens ook niks aan de hand. Een incheck met een keuzedag is goed te maken met een uitcheck, liefst meteen maar in ieder geval binnen een uur.

Hi AukjeBo en welkom bij de NS Community! 

Ai, dat is wel een erg korte reis om de Keuzedag natuurlijk voor te gebruiken. Jammer om te lezen dat er niet met je mee gekeken wordt. Excuses daarvoor! Wil je mij een privébericht sturen? Dan wil ik graag nog meekijken zodat we er een oplossing voor kunnen vinden.

Pb verstuurd

En vervolgens is het stil...…

Sneu bedrijf

 

Reputatie 7
Badge +4

Lorena zal er op antwoorden als ze weer dienst heeft. Het werkt goed als de moderator op hetzelfde moment aanwezig is. Het is nu een kwestie van geduld. Lorena probeert u te helpen, terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling is op dit forum omdat ze hier niet zit als helpdeskmedewerker van Klantenservice. Het is een vorm van coulance, strikt genomen handelde u zelf niet verstandig. Met een keuzedag inchecken is niet handig bij een kort ritje maar Lorena hanteerde de menselijke maat.

De Keuzedag er pas opzetten bij NS als u er echt mee gaat reizen is de verstandigste werkwijze voor senioren.

 

Bij het aangaan van dit abonnement worden gelijk 2 keuzedagen klaar gezet en bij het ophalen ook gelijk op de ov chipkaart gezet bij een arriva automaat. Ik ben echt niet de enige die hierover klaagt. En we worden nu een beetje weggezet als domme senioren. Ik ben echt wel digitaal vaardig, door mijn werkopgeving.

 

Reputatie 7
Badge +3

Bij het aangaan van dit abonnement worden gelijk 2 keuzedagen klaar gezet en bij het ophalen ook gelijk op de ov chipkaart gezet bij een arriva automaat. Ik ben echt niet de enige die hierover klaagt. En we worden nu een beetje weggezet als domme senioren. Ik ben echt wel digitaal vaardig, door mijn werkopgeving.

 

Ik heb al eerder aangegeven dat je bij NS automaten kunt kiezen uit welke en hoeveel keuzedagen je ophaalt. Als dat niet zo is bij Arriva automaten is dat jouw keuze om ze daar op te halen en niet bij NS. Is er geen NS automaat in de buurt dan zul je dit probleem bij Arriva moeten aangeven.

Dat weet ik nu....

Bovenstaande is tot volle tevredenheid opgelost nu.

Chapeau NS.

 

Reageer