Skip to main content
beantwoord

keuzedagen blokkade dalurenabonnement

• Op het juiste spoor

In december2024 stopte ik dalurenabbonement met keuzedagen. Ik wil beide opnieuw nemen, maar dat lukt niet “omdat er de afgelopen 12 maanden al een actief keuzedagencontract is geweest”. Uit de ns-voorwaarden begrijp ik nu dat die keuzedagen 1 x per kalenderjaar kunnen worden besteld. Dus snap ik niet waarom de NS mijn bestelling nu blokkeert.

Beste antwoord door Thom

Goed nieuws voor u!

Bekijk origineel

5 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13504 reacties
  • 17 maart 2025

Op de verlengingsdatum van het vorige abonnement kun je weer nieuwe keuzedagen aanvragen. Wanneer had je dat vorige abonnement afgesloten?

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25058 reacties
  • Antwoord
  • 17 maart 2025

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30030 reacties
  • 17 maart 2025
Thom schreef:

Goed nieuws voor u!

Ja en nee, 

Het is per contractjaar, en omdat Dal Voordeel op saldo een jaarcontract is dus eens per kalenderjaar.

Maar Dal Voordeel is tegenwoordig per maand opzegbaar, dus als je het had (incl. Keuzedagen) van bijv. juni tot december 2024 dan zul je moeten wachten tot juni 2025.

• Sprinter
  • 3 reacties
  • 17 maart 2025

Hallo, 

Ik vind het erg jammer dat er geen herroeping is op Dal voordeel uren abbonement met keuzedagen.

Ik had het veranderd omdat het opladen bij de automaat lastig is, maar ik wist niet dat ik mijn keuzedagen zou verliezen bij een flexabbonement. Ik kon niet eens binnen 24 uur dit terug laten zetten. Dat vind ik toch raar, ik koop een product maar bevalt niet dan heb je meestal 14 dagen om te wijzigingen. Nu kan ik niet meer met korting reizen. Juist die paar keuze dagen gebruik ik om naar de andere kant van Nederland mijn moeder te bezoeken.

Echt heel jammer, vind het gek dat dit zo gekoppeld is aan 1 soort abbonement erg weinig flexibel.

We zijn toch allemaal 60 geweest ook mensen die het prettig vinden om een overzichtelijke factuur achteraf te krijgen.

Nu moet ik tot nov 2025 wachten........ben er niet blij mee.

Mevr van der Linden 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30030 reacties
  • 17 maart 2025

Dat is erg spijtig inderdaad. Misschien lukt het als nieuwe klant en dan een ander e-mailadres en postadres gebruiken? Maar ik denk dat je naam en geboortedatum wel herkend worden.

Reageer