Skip to main content
beantwoord

looptijd abonnement weekend vrij

• 26 February 2024
  • 5 reacties
  • 164 Bekeken

Hi, 

ik vroeg mij af hoe de abonnementen lopen bij NS. Stel ik neem per vandaag 26-2 een weekend vrij abonnement, loopt dit dan van 26-2 tot 26-3 of loopt dit nog van 26-2 tot 29-2 en daarna vanaf 1 maart? Ik hoef het pas op 1 maart te gebruiken namelijk. 

Beste antwoord door Tochjo

Abonnementsmaanden lopen niet per se gelijk met kalendermaanden. Als u vandaag, op 26 februari, een abonnement afsluit, dan loopt de eerste maand tot en met 25 maart. De tweede maand loopt dan van 26 maart tot en met 25 april, enzovoorts.

Als u het abonnement pas op 1 maart nodig hebt, dan ligt het voor de hand het ook pas op 1 maart te kopen, om niet te betalen voor de dagen in februari dat u het niet gebruikt. Dat kan overigens alleen als u al een persoonlijke OV-chipkaart hebt, in verband met de levertijd van zo'n kaart als u die nog niet hebt.

Bekijk origineel

5 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13031 reacties
  • Antwoord
  • 26 februari 2024

Abonnementsmaanden lopen niet per se gelijk met kalendermaanden. Als u vandaag, op 26 februari, een abonnement afsluit, dan loopt de eerste maand tot en met 25 maart. De tweede maand loopt dan van 26 maart tot en met 25 april, enzovoorts.

Als u het abonnement pas op 1 maart nodig hebt, dan ligt het voor de hand het ook pas op 1 maart te kopen, om niet te betalen voor de dagen in februari dat u het niet gebruikt. Dat kan overigens alleen als u al een persoonlijke OV-chipkaart hebt, in verband met de levertijd van zo'n kaart als u die nog niet hebt.

Forum|alt.badge.img
  • Intercity
  • 292 reacties
  • 27 februari 2024

Na 1 uur (meestal sneller) na betalen is het abonnement "beschikbaar".

U moet eenmalig naar een kaartjesautomaat om uw bestelling op te halen. 

Tevens, u moet altijd per vervoerder in en uitchecken, ook tijdens geldigheid van uw abonnement.

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 22 januari 2025

Mijn weekend vrij abonnement is op 17 januari 2025 ingegaan. Dan is de looptijd tot en met 16 februari?
Is dit correct?

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3449 reacties
  • 22 januari 2025
BertL schreef:

Mijn weekend vrij abonnement is op 17 januari 2025 ingegaan. Dan is de looptijd tot en met 16 februari?
Is dit correct?

Zie het antwoord van ​@Tochjo Dus ja correct. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29380 reacties
  • 22 januari 2025
Henkpeetersen schreef:

Zie het antwoord van ​@Tochjo Dus ja correct. 

Als het op 17 januari ingegaan is kan je per 17 februari weer wijzigen.

Als je voorheen nog geen NS Flex had (en dus op 17 januari een volle maand betaald hebt) krijg je dan geen factuur voor de volgende maand.

Als je al wel NS Flex had heb je een bedrag betaald tot je vaste maandelijkse factuurdatum, en daarna een hele maand. Bij een wijziging op 17 februari krijg je dan een deel van die vooruit betaalde maand terug.

Reageer