Skip to main content
beantwoord

machteloosheid


helaas na (te) vele teleoontjes , welke vriendelijk zijn aangehoord door de medewerkers van Klantenservice,  is mijn verzoek niet gehonoreerd. Bij het omzetten van DAL uren kaart naar een FLEX abonnement is de 40 % korting die ik al sinds jaar en dag op mijn account heb staan per ongeluk omgezet in een FLEX basis. Hier ben ik erachter gekomen bij het ontvangen van de rekening  van de maand maart. Ik heb buiten de spits en in het weekend gereisd, zoals dit hoort bij een DAL-uren abonnement.

De vraag om alsnog mij de korting te bereken over dit  bedrag blijft het antwoord stellig een neen.

Voel me machteloos als vaste klant van de NS  🥲

 

Beste antwoord door Thom

Kosten bij het reizen worden berekend op basis van het bestaande abonnement en worden niet teruggegeven. Klantenservice volgt deze regel en doet niets fout. Het is wel sneu, maar u bent toch echt zelf verantwoordelijk voor het juiste abonnement. Het systeem leest gewoon uit wat voor abonnement u heeft, en berekent op basis daarvan de prijs. En die prijzen klopten. 

Ik vrees dat u uw abonnement wel naar Basis heeft omgezet, maar dat het door u gewenste abonnement niet is genomen. In de bevestigingsemail wordt dat echt duidelijk vermeld helaas.

U bent uw geld kwijt, ben ik bang. Ik ben al vijftig jaar vaste klant, maar de regels zijn voor mij precies dezelfde als voor anderen. Persoonlijk vind ik dat ook juist en eerlijk. U vraagt om iets wat niet kan. Als NS toestaat dat achteraf de prijzen met een ander abonnement worden berekend, zijn de gevolgen niet te overzien. De precedentwerking ervan is heel erg ongewenst, en in wezen ook oneerlijk naar de mensen die wel voor het juiste abonnement hebben betaald. Ik kan me voorstellen dat u zich machteloos voelt, maar u heeft geen enkel recht om te realiseren wat u graag wilt.

Bekijk origineel

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 10 april 2025

Dus je hebt zelf Flex Basis gekozen?


Forum|alt.badge.img+1
Nicci schreef:

helaas na (te) vele teleoontjes , welke vriendelijk zijn aangehoord door de medewerkers van Klantenservice,  is mijn verzoek niet gehonoreerd. Bij het omzetten van DAL uren kaart naar een FLEX abonnement is de 40 % korting die ik al sinds jaar en dag op mijn account heb staan per ongeluk omgezet in een FLEX basis. Hier ben ik erachter gekomen bij het ontvangen van de rekening  van de maand maart. Ik heb buiten de spits en in het weekend gereisd, zoals dit hoort bij een DAL-uren abonnement.

De vraag om alsnog mij de korting te bereken over dit  bedrag blijft het antwoord stellig een neen.

Voel me machteloos als vaste klant van de NS  🥲

 

Ik neem aan dat u zelf uw dal uren kaart heeft omgezet naar een Flex abonnement. In dat geval heeft u zelf niet de juiste dingen aangekruist en dan heeft u dit zelf veroorzaakt. Bij Flex krijg je ook een email met de gegevens wat u heeft gewijzigd. Daar zal dan ook in staan dat u naar Flex basis heeft gewijzigd. 


Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 10 april 2025

Kosten bij het reizen worden berekend op basis van het bestaande abonnement en worden niet teruggegeven. Klantenservice volgt deze regel en doet niets fout. Het is wel sneu, maar u bent toch echt zelf verantwoordelijk voor het juiste abonnement. Het systeem leest gewoon uit wat voor abonnement u heeft, en berekent op basis daarvan de prijs. En die prijzen klopten. 

Ik vrees dat u uw abonnement wel naar Basis heeft omgezet, maar dat het door u gewenste abonnement niet is genomen. In de bevestigingsemail wordt dat echt duidelijk vermeld helaas.

U bent uw geld kwijt, ben ik bang. Ik ben al vijftig jaar vaste klant, maar de regels zijn voor mij precies dezelfde als voor anderen. Persoonlijk vind ik dat ook juist en eerlijk. U vraagt om iets wat niet kan. Als NS toestaat dat achteraf de prijzen met een ander abonnement worden berekend, zijn de gevolgen niet te overzien. De precedentwerking ervan is heel erg ongewenst, en in wezen ook oneerlijk naar de mensen die wel voor het juiste abonnement hebben betaald. Ik kan me voorstellen dat u zich machteloos voelt, maar u heeft geen enkel recht om te realiseren wat u graag wilt.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 10 april 2025

Wie heeft het abonnement omgezet en wat staat er in de bevestigingsmail van omzetting?

Ben je na omzetten van op saldo naar flex langs een automaat geweest om het oude abonnement er af te halen en het nieuwe abonnement op te halen?

 


Reageer