beantwoord

nieuw factuur na eindigen traject

  • 2 November 2021
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

hi iedereen! 

ik heb een vraag over het beeindigen van mijn traject vrij abonnement. ik heb deze 1 maand lang gebruikt en ook werd deze vooruit afgeschreven van mijn bankrekening, dit was eind oktober. nu ben ik met zwangerschapsverlof dus heb ik mijn NS Flex omgezet naar een ns flex Basis abonnement, dit betekent geen kosten meer totdat ik weer aan het werk ga en mijn traject vrij weer inschakel (voor zover ik had begrepen). Dit heb ik afgelopen zaterdag omgezet.

Nu staat er op Mijn NS dat ik een ns flex basis account heb, waar geen kosten aan verbonden zijn; ik heb voor de zekerheid gekeken of ik nog iets moest ophalen op de kaart maar dit was niet het geval, én heb ik een mail gekregen dat mijn abonnement is gewijzigd en dat ik 192€ terug gestort krijg. Dit klonk allemaal heel logisch dus nam aan dat het goed was gegaan. 

Krijg ik vanochtend een mail dat er over 3 werkdagen 193€ van mijn rekening wordt afgeschreven in verband met mijn NS Traject Vrij Abonnement??!! Ik kijk meteen op Mijn NS maar er staat overal dat ik een NS Flex Basis kaart heb.. 

Is dit een geautomatiseerde mail die ik kan negeren omdat ik in het weekend mijn abonnement heb omgezet of moet ik nu naar het station om dit te gaan onderzoeken bij een balie? (ik zie geen contact telefoonnummer) 

 

alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door MoDe 2 November 2021, 08:24

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je na een maand omzet dan wordt het bedrag van het vorige abonnement nog afgeschreven. Dit gebeurt automatisch. Storneer dat niet. Je krijgt het teveel afgeschreven bedrag weer teruggestort.

bedankt voor je reactie! ik schrok er van omdat het bedrag nog niet was afgeschreven, en het abonnement al beeindigd was. maar ik zal dan gewoon eerst even deze 5 dagen werkweek afwachten om te kijken of het wordt af- én bijgeschreven voor ik bij NS aan de bel trek, bedankt! 

Reageer