Skip to main content
beantwoord

Reizen buiten traject vrij abonnement

• Op het juiste spoor

Beste,

Ik overweeg een traject vrij abonnement voor reizen tussen Culemborg en Utrecht Vaartsche Rijn voor dagelijks woon-werk verkeer. Alleen breng (&haal) ik zo’n 6 keer per maand mijn dochter naar school in Geldermalsen met de auto. Op die dagen is het logisch dat ik voor werk tussen Geldermalsen en Utrecht Vaartsche Rijn reis met de trein.

-Is het mogelijk dat ik een NS Flex Traject Vrij abonnement voor reizen tussen Culemborg en Utrecht Vaartsche Rijn aanschaf en ongeveer 6 keer per maand, op dezelfde NS OV pas in-&uitcheck op Geldermalsen ipv Culemborg?
-Betaal ik dan alleen extra voor het gedeelte tussen Geldermalsen en Culemborg?
-Moet ik perse in Culemborg uit-&inchecken, om mijn abonnement te activeren? Dan, mis ik waarschijnlijk mijn trein.

Met vriendelijke groet

Beste antwoord door Tochjo

ijv schreef:

Is het mogelijk dat ik een NS Flex Traject Vrij abonnement voor reizen tussen Culemborg en Utrecht Vaartsche Rijn aanschaf en ongeveer 6 keer per maand, op dezelfde NS OV pas in-&uitcheck op Geldermalsen ipv Culemborg?

Ja.

Betaal ik dan alleen extra voor het gedeelte tussen Geldermalsen en Culemborg?

Ja, om precies te zijn 2,80 euro als u incheckt in de spitsuren en 1,68 euro als u incheckt in de daluren. Dit zijn de reguliere prijzen voor een reis Culemborg-Geldermalsen (of omgekeerd).

Moet ik perse in Culemborg uit-&inchecken, om mijn abonnement te activeren? Dan, mis ik waarschijnlijk mijn trein.

Nee. U kunt inchecken in Geldermalsen en uitchecken in Utrecht Vaartsche Rijn en krijgt alleen Geldermalsen-Culemborg in rekening gebracht.

Bekijk origineel

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • 14 april 2025
ijv schreef:

Is het mogelijk dat ik een NS Flex Traject Vrij abonnement voor reizen tussen Culemborg en Utrecht Vaartsche Rijn aanschaf en ongeveer 6 keer per maand, op dezelfde NS OV pas in-&uitcheck op Geldermalsen ipv Culemborg?

Ja.

Betaal ik dan alleen extra voor het gedeelte tussen Geldermalsen en Culemborg?

Ja, om precies te zijn 2,80 euro als u incheckt in de spitsuren en 1,68 euro als u incheckt in de daluren. Dit zijn de reguliere prijzen voor een reis Culemborg-Geldermalsen (of omgekeerd).

Moet ik perse in Culemborg uit-&inchecken, om mijn abonnement te activeren? Dan, mis ik waarschijnlijk mijn trein.

Nee. U kunt inchecken in Geldermalsen en uitchecken in Utrecht Vaartsche Rijn en krijgt alleen Geldermalsen-Culemborg in rekening gebracht.

Forum|alt.badge.img+1
  • NS Dienstregeling Expert
  • 14 april 2025

Ik heb even niet naar de prijzen gekeken, maar is het misschien niet voordeliger om een abonnement te nemen Geldermalsen - Vaartsche Rijn en dan simpelweg af en toe in te stappen op Culemborg ipv Geldermalsen?

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 14 april 2025

Hi ijv! Welkom bij de NS Community.

Het NS Flex Traject Vrij abonnement voor het traject Utrecht Vaartsche Rijn - Geldermalsen bedraagt op dit moment €153,30. Het NS Flex Traject Vrij abonnement voor het traject Utrecht Vaartsche Rijn - Culemborg bedraagt op dit moment €109,90. Afhankelijk van de tijdstippen (dal/spits) en de hoeveelheid reizen die je verwacht te maken tussen Culemborg en Geldermalsen is het langere of kortere traject in jouw geval voordeliger.

Als je uitgaat van €2,80 per reis tussen Culemborg en Geldermalsen tijdens de spits en €1,68 tijdens de daluren, dan ben je goedkoper uit met het NS Flex Traject Vrij abonnement tussen Utrecht Vaartsche Rijn - Geldermalsen als je:

• 16 keer per maand een enkele reis verwacht te maken tijdens de spits tussen Culemborg en Geldermalsen; 
  • 26 keer per maand een enkele reis verwacht te maken tijdens de daluren tussen Culemborg en Geldermalsen. 

Reageer