te veel betaald | NS Community
beantwoord

te veel betaald

  • 10 April 2022
  • 2 reacties
  • 307 Bekeken

Ik heb een bestaande OV kaart met daarop een tegoed van €17,80

Ik heb een Flex basis abonnement afgesloten waarbij ik eenmalig  € 10 moest betalen 

En mijn tegoed van €17.80 Zou gebruikt worden om de volgende factuur mee te betalen alleen is er nu gelijk al €10:00 afgehaald en snap niet waarom dus ik hou nu nog maar €7,80 over 

Ik heb dus voor een flex basis abonnement € 20 betaald

 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 10 April 2022, 16:23

Bekijk origineel

2 reacties

Goedemiddag Sandra2014, welkom op de NS Community. 

 

Nadat je Flex activeert wordt al het saldo van je kaart gehaald en krijg je dat bij de eerste factuur als credit terug. Misschien heb je Flex nog niet goed geactiveerd en is er saldo van je kaart omdat er iets fout is gegaan met in- of uitchecken. Onze klantenservice kan dit voor je nakijken/herstellen. 

Badge +3

 

Welkom @Sandra2014 

Ik vind het overigens redelijk onzinnig om €10 te moeten betalen voor Flex Basis (gratis) of Weekend Voordeel (€2 per maand) als je al een persoonlijke ov-chipkaart hebt.

Omdat een maandje Dal Voordeel maar € 5,10 kost (en tijdelijk zelfs maar € 2,50 p/m voor de eerste 3 maanden) en dan is een nieuwe kaart (ter waarde van € 7,50 en 5 jaar geldig) ook nog gratis! 😥

Als ik Sandra was zou ik dus van je 14 dagen herroepingsrecht gebruik maken en de bestelling van NS Flex Basis ongedaan maken voor in ieder geval die €10 inschrijfkosten terug.

Je saldo van € 17,80 (als het al van de kaart gehaald is door een handeling bij een automaat, dat kan je zien in Mijn NS bij Mijn Reizen als negatief bedrag van € Klanten service) krijg je natuurlijk ook terug.

Daarna bestel je NS Flex Dal Voordeel voor (tijdelijk) € 2,50 per maand en zet je dat na de eerste maand om naar Flex Basis. Scheelt je toch zomaar € 7,50 op een bedrag van € 10,00 😅

Je zou nog de Klantenservice kunnen benaderen (telefoon, chat, Twitter of Facebook) en aangeven dat Flex Basis eigenlijk Dal Voordeel moest zijn, wellicht kunnen ze het dan in één keer voor je regelen.

Reageer