Hernoem Jongeren Dagkaart !


Ik kocht om 15u een jongeren dagkaart. 1uur later is ie niet meer geldig, omdat de zgn spits om 16u begint. Dat is toch geen DAG kaart???!!!

A) de Dag is niet over B) de spits begint voor gewone mensen om 17u niet om 16u. Ik voel mij genaaid. 

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +3
  1. Dat klopt, daarom is de kaart ook nog tot 4.00 uur vannacht geldig
  2. “Gewone” mensen bestaan niet. Bij de informatie staat duidelijk dat deze kaart alleen in de daluren geldig is. De middagspits is bij NS van 16.00 - 18.30 uur, dat kun je overal terugvinden.

Ik ben over het algemeen altijd geneigd bij onduidelijkheden de kant van de klant te kiezen, maar in dit geval had je dit toch echt kunnen weten.

Reputatie 7
Badge +3

De dag is inderdaad niet over om 16:00, je mag na de spits vanaf 18:30 gewoon weer reizen.

De middagspits is van 16:00 tot 18:30 uur, de piek van die spits is wel meestal rond 17:00.

 

Overigens zou ik wel logischer vinden om het een Dagkaart Dal of Dagkaart Daluren te noemen, de toevoeging Dal of Daluren wordt wel gebruikt bij het Groepsticket, Samenreiskorting, Vroegboek tickets en Fietskaart. Waarom dan niet bij de Jongeren Dagkaart? 

Overigens zou ik wel logischer vinden om het een Dagkaart Dal of Dagkaart Daluren te noemen, de toevoeging Dal of Daluren wordt wel gebruikt bij het Groepsticket, Samenreiskorting, Vroegboek tickets en Fietskaart. Waarom dan niet bij de Jongeren Dagkaart? 

Ben ik het mee eens, en ik meen me te herinneren dat het ooit ook ‘Jongeren Dagkaart Dal’ heeft geheten, maar het zou zomaar kunnen dat ik dit verwar met andere actietickets de we hebben (gehad). Wat de precieze reden is weet ik niet, maar er zal ongetwijfeld een bewuste keuze zijn gemaakt om het stukje ‘Dal’ hierbij achterwege te laten.

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat je het toch echt verwart met andere (actie)tickets. Ik kan me niet herinneren dat het Jongeren Dagkaart Dal heeft geheten. De Jongeren Dagkaart is in september 2020 geintroduceerd en op de NS nieuwspagina en webarchive captures van https://www.ns.nl/uitgelicht/jongeren-dagkaart.html vind ik alleen de benaming Jongeren Dagkaart terug, zonder toevoeging van het woord Dal. Wel natuurlijk met de voorwaarde dat deze alleen in de daluren geldig is. Bij de introductie ervan vroeg ik me al af waarom het geen Dagkaart Dal werd genoemd omdat dat bij andere tickets die alleen geldig zijn in de daluren wel zo was en is. 

Dan zal het inderdaad een verwarring zijn geweest. Ik heb in ieder geval iets met ‘Dagkaart Dal’ in mijn hoofd zitten. 😅

Badge +3

Het lijkt me een zinnig voorstel om ‘Dal’ aan de naam toe te voegen.Je schrijft dat het ongetwijfeld een bewuste keuze is geweest dit weg te laten, maar dat weet ik niet; misschien heeft men dit niet eerder bedacht? De Fietskaart Dal heette eerst ook anders. Ik zou willen voorstellen dat je de suggestie tot naamswijziging toch doorzet.

Inmiddels ook al gedaan, mijn punt was meer dat het waarschijnlijk een bewuste keuze is geweest omdat die toevoeging er bij andere tickets wél is, dus ik verwacht ook niet dat dit zal veranderen. Maar goed, dat is een aanname natuurlijk.

Ik blijf me maar verbazen dat er bijna nooit naar de voorwaarden gekeken en ook gelezen worden. We klikken zo door en doen aannames. Ja, de naam hoort idd gewoon Dal in te staan, maar geloof me, de meeste reizigers kijken ook daar niet naar helaas :(

Badge +3

Ik blijf me maar verbazen dat er bijna nooit naar de voorwaarden gekeken en ook gelezen worden. We klikken zo door en doen aannames. Ja, de naam hoort idd gewoon Dal in te staan, maar geloof me, de meeste reizigers kijken ook daar niet naar helaas :(

Hoi @Loes, ander topic maar wat doe jij als iemand met een e-ticket Samenreiskorting Dal op Koningsdag in de ‘spits’ reist?

Reputatie 7
Badge +1

Ik blijf me maar verbazen dat er bijna nooit naar de voorwaarden gekeken en ook gelezen worden. We klikken zo door en doen aannames. Ja, de naam hoort idd gewoon Dal in te staan, maar geloof me, de meeste reizigers kijken ook daar niet naar helaas :(

 

Komt ook volgens mij door de ongebreidelde productdifferentiatie bij NS. Volgens mij wil de marketingafdeling zo'n beetje voor ieder individu een apart soort kaartje, waardoor het nauwelijks meer te volgen is. Volgens mij discussieren we hier nu al weer veel te lang over dit kaartje. Kan helemaal niet uit voor die prijs. 😀    

Koningsdag is altijd een aparte dag, dus ligt helemaal aan de situatie. Heb het geluk vrij te zijn en hoef er dus weinig mee. 

Badge +3

Hoi @Loes, ander topic maar wat doe jij als iemand met een e-ticket Samenreiskorting Dal op Koningsdag in de ‘spits’ reist?

Thanks voor jouw antwoord (precies wat we wilden horen eigenlijk) in dat andere topic. Samenreiskorting is dus geen enkel probleem!

Dat Jongeren pech hebben op 27 april is natuurlijk zuur, maar veel (aanzienlijk duurdere) actiekaartjes waren in het ‘verleden’ (lees: pre-corona) ook niet geldig op Koning(inne)dag.

Reputatie 7

Ik blijf me maar verbazen dat er bijna nooit naar de voorwaarden gekeken en ook gelezen worden. We klikken zo door en doen aannames. 

Dat is teveel moeite voor veel mensen. Die zijn met hun hoofd alweer bij andere zaken dan een treinkaartje. Iets met je geen tijd gunnen (en eigenlijk ook geen interesse hebben). Op mijn werk examineer ik soms mensen en velen daarvan blijken vaak niet eens te weten wat precies in het examenreglement staat. Ook daar aanames of een houding van "het loopt wel los".

 

Reageer