Skip to main content

Alweer een uitcheck gemist?????

• 26 November 2024
  • 35 reacties
  • 608 Bekeken

Toon eerste bericht

• Intercity
  • 10 januari 2025
Erryt NS schreef:

Ik zal alle signalen in dit topic doorzetten. Echter heb ik nog nooit voorbij zien komen dat een uitcheck later werd geregistreerd dan daadwerkelijk is gebeurd. Een dag later is daarbij naar mijn weten helemaal niet mogelijk. Je dient namelijk de reis binnen 6 uur af te maken. Heb je in dit specifieke geval ook nog een reis op de zaterdag gemaakt waarbij het incheck moment gelijk ligt als het geregistreerde uitcheck moment, Flexionn?

Dank. Nee, want ik was toen onderweg naar het vliegveld en al niet meer in Nederland toen de uitcheck werd geregistreerd.

6 uur is niet het maximum, ik heb de 23 uur volgens het systeem ook eens aangetikt. Daarbij ben ik ook de samenreiskorting kwijtgeraakt en mocht het volledige tarief betalen. :( En ik heb beslist niet op het station overnacht!

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 10 januari 2025
Erryt NS schreef:

Echter heb ik nog nooit voorbij zien komen dat een uitcheck later werd geregistreerd dan daadwerkelijk is gebeurd. Een dag later is daarbij naar mijn weten helemaal niet mogelijk.

Goh, en deze van een maandje geleden dan? 

Dat is bijna 15 uur later en dus de volgende ochtend. Dan is de uitcheck gewoon later gecorrigeerd (terwijl die bij OV-chipkaart gewoon op de werkelijke tijd staat en dus niet ‘vergeten’ is).

Mocht die ‘correctie’ niet automatisch plaatsvinden, dan lijkt het me dat de NS die niet gaat tellen tegen die maximaal 3 keer per jaar, want de uitcheck heeft gewoon aantoonbaar plaatsgevonden.

Zeker bij poortjes denk ik dat de 95% onoplettendheid die ​@Gorott vermoed best wel eens minder kan zijn.

Als je een gemiste in/uitcheck ziet, ga die dan niet meteen zelf of via de Klantenservice corrigeren maar kijk het een weekje of twee aan.

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • 10 januari 2025

De 6 uur is het maximum voor het uitchecken, maar ik zie dat mijn collega in het topic die hierboven wordt gelinkt door Robert aangeeft dat dit een uitzondering op de regel is. Hebben mijn collega's het al kunnen corrigeren? Ik lees trouwens niet alle topics ook al doe ik wel mijn best, Robert

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 10 januari 2025
Erryt NS schreef:

De 6 uur is het maximum voor het uitchecken, maar ik zie dat mijn collega in het topic die hierboven wordt gelinkt door Robert aangeeft dat dit een uitzondering op de regel is. Hebben mijn collega's het al kunnen corrigeren? Ik lees trouwens niet alle topics ook al doe ik wel mijn best, Robert

De screenshot van ​@Flexionn boven mijn reactie geeft aan dat 23 uur gewoon lukt… 

• Intercity
  • 10 januari 2025
Erryt NS schreef:

Hebben mijn collega's het al kunnen corrigeren? 

Ja, de klantenservice vond het “heel gek” dat de samenreiskorting niet is berekend en dat werd gecorrigeerd. De uitcheck van 23 uur later was volgens hun dan weer mijn eigen schuld omdat ik de poortjes zgn. verkeerd heb gebruikt. Misschien handig om overal borden te plaatsen over hoe je dan wel moet uitchecken?

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 10 januari 2025

Ik krijg incheck/uitcheckmeldingen in de app. Ik reis op saldo.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 10 januari 2025
Flexionn schreef:

Ja, de klantenservice vond het “heel gek” dat de samenreiskorting niet is berekend en dat werd gecorrigeerd. De uitcheck van 23 uur later was volgens hun dan weer mijn eigen schuld omdat ik de poortjes zgn. verkeerd heb gebruikt. Misschien handig om overal borden te plaatsen over hoe je dan wel moet uitchecken?

Lijkt me sterk, maar Sittard heeft natuurlijk wel Arriva poortjes. Gewoon met een Mijn OV-chip account kijken bij ov-chipkaart.nl en je weet het.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 10 januari 2025
Erryt NS schreef:

Na meer dan 6 uur reizen (met tussentijds uit- en weer inchecken) is uitchecken bij poortjes gewoon mogelijk, maar een overstap wordt dan wel een nieuwe reis.

Als je bij een station met paaltjes (Groningen, Maastricht) vergeet uit te checken en binnen 6 uur weer ‘incheckt’ dan wordt het een uitcheck, en na meer dan 6 uur een nieuwe incheck (met als gevolg natuurlijk een gemiste uitcheck).

Een correctie (wegens storing o.i.d.) die er een reis van 23 uur van maakt is ook prima natuurlijk, alleen staat er dan 2e klas bij… 

@Flexionn heeft wel pech dat in dit geval (Utrecht - Sittard) de Samenreiskorting niet verrrekend is.

• Intercity
  • 10 januari 2025
Robert B schreef:
Flexionn schreef:

Lijkt me sterk, maar Sittard heeft natuurlijk wel Arriva poortjes. Gewoon met een Mijn OV-chip account kijken bij ov-chipkaart.nl en je weet het.

Ik zie hier staan: “Check-in Trein NS” en “Check-uit Trein NS" en weet vrijwel zeker dat ik door de juiste poortjes ben gegaan 😉

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 10 januari 2025
Flexionn schreef:

Ik zie hier staan: “Check-in Trein NS” en “Check-uit Trein NS" en weet vrijwel zeker dat ik door de juiste poortjes ben gegaan 😉

Tja, dan mogen ze er weliswaar een reis van 23 uur van maken maar dat ligt dus niet aan jou.

Wel lastig als je dan € 10,36 te veel betaalt omdat je Samenreiskorting had, maar dat is dus later alsnog opgelost.

Als die (handmatige of automatische) correctie nooit had plaatsgevonden zou die reis je € 20,00 gekost hebben (alsnog € 4,46 te veel).

Wat mij nog het meest verbaast is dat men het steevast erg ‘raar/gek/vreemd/spijtig’ blijft vinden dat er zulke fouten gemaakt worden (terwijl jij via OV-chip kan bewijzen dat je helemaal niets fout gedaan hebt) 😥

Sorry/excuses is niet voldoende als het (structureel) zo vaak mis gaat. Mijn mening…🙄

Reageer