Skip to main content

bezwaar maken tegen boete

Ik heb een boete gekregen voor mijn ov-Chipkaart, want er zat mijn oude foto erop daardoor heb ik een boete gekregen. Ik wil graag die kwijt schulden Vriendelijke groet Rahimullah

Tochjo
Forum|alt.badge.img+4
  • 6 april 2025

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u dus niet helpen met uw probleem.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover met een medewerker van NS te spreken. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 6 april 2025

Daarvoor zult u bij de klantenservice moeten zijn. Of uw boete daarna kwijt gescholden wordt is weer een hele andere vraag. 

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 6 april 2025

De truc van met verouderde foto’s reizen wordt terecht beboet, want dan wordt er nogal eens misbruik gemaakt door broertjes en dergelijke met een foto die wel wat lijkt. Het is maar de vraag of het kwijtgescholden wordt. Het is absoluut niet onrechtvaardig dat u hiervoor beboet wordt. Zeker bij jonge mensen zouden deze foto’s veel vaker vernieuwd moeten worden. Een boete is ook niet bedoeld om kwijtgescholden te worden.

De normale procedure is dat de ov-chipkaart wordt ingenomen als de reiziger bij twijfel niet met een eigen ID kan aantonen dat die van hem is. Dat levert als het niet klopt een boete en vernietiging van de kaart op. Kennelijk is dat niet gebeurd.

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 6 april 2025

Ik zelf nog nooit een boete gehad terwijl mijn ov chipkaart toch zichtbaar beschadigd is. Ik heb zelf ook gewoon nog een oude foto van 2018 erop zitten, maar ik er nog nooit op aangesproken dus ik vind het wel raar dat je een boete kreeg

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
MCN 2021 schreef:

Ik zelf nog nooit een boete gehad terwijl mijn ov chipkaart toch zichtbaar beschadigd is. Ik heb zelf ook gewoon nog een oude foto van 2018 erop zitten, maar ik er nog nooit op aangesproken dus ik vind het wel raar dat je een boete kreeg

Als je deze (al lang verlopen maar werkt nog steeds!) kaart toont krijg je misschen een opmerking over sljtage, maar je doet helemaal niets fout (de foto en naam heb ik even onzichtbaar gemaakt)!

Niets mis mee dus (want alles staat ook op de chip) Snel mee stoppen dus om daar iets van te vinden.

Deze kaart is dus geldig toch ​@Sander-VH (maar wel aan vervanging toe) ❓ Een HC die deze kaart scant ziet niets anders dan geldig reisrecht! Naam en vooral de foto moeten wel min of meer ‘matchen’ met een ID natuurlljk 😅

Oh nog eentje, wat nou?

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 6 april 2025
Robert B schreef:
MCN 2021 schreef:

Als je deze (al lang verlopen maar werkt nog steeds!) kaart toont krijg je misschen een opmerking, maar je doet helemaal niets fout (de foto en naam heb ik even onzichtbaar gemaakt)!

Niets mis mee dus (want alles staat ook op de chip) Snel mee stoppen dus om daar iets van te vinden.

Deze kaart is dus geldig toch ​@Sander-VH (maar wel aan vervanging toe) ❓ Een HC die deze kaart scant ziet niets anders dan geldig reisrecht! Naam en foto moeten wel min of meer ‘matchen’ natuurlljk 😅

Oh nog eentje, wat nou?

Die van mij is nog niet verlopen het is nog geldig tot 11-11-2025 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
MCN 2021 schreef:

Als de foto en jouw naam ergens op lijken dan veel reisplezier!

Niet jouw probleem dat de opdruk van een kaart afbladdert, want je gegevens (niet je foto) staan op de chip in de kaart en dat is meer dan voldoende.

Heel die foto is niet eens nodig dus, tenzijj je reist op de kaart van je tweelingbroer of zus met bijna dezelfde naam of zo.

Goh, jullie lijken wel op elkaar… maar de naam klopt/matcht niet!

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 6 april 2025

Zo die mijne er uit beschadigd, want zit ook plakband aan onderkant en op die foto was ik 14 jaar 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
MCN 2021 schreef:

Zo die mijne er uit beschadigd, want zit ook plakband aan onderkant 

Dat is helemaal prima, wat je op de onderkant schrijft of plakt doet geen afbreuk aan de werking van de kaart (met herkenbare foto en anders je ID erbij).

Kaartnummer hier openbaar plaatsen ook geen goed idee, al kan niemand daar iets zinnigs mee. 😴

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 6 april 2025
Robert B schreef:
MCN 2021 schreef:

Als de foto en jouw naam ergens op lijken dan veel reisplezier!

Niet jouw probleem dat de opdruk van een kaart afbladdert, want je gegevens (niet je foto) staan op de chip in de kaart en dat is meer dan voldoende.

Heel die foto is niet eens nodig dus, tenzijj je reist op de kaart van je tweelingbroer of zus met bijna dezelfde naam of zo.

Goh, jullie lijken wel op elkaar… maar de naam klopt/matcht niet!

ik reis best veel, maar ik zie soms dat conducteurs ook wel lang naar mijn ov chipkaart kijken, want die foto had ik gemaak toen ik14 jaar was en ben inmiddels al 21 jaar 

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 6 april 2025
Robert B schreef:
MCN 2021 schreef:

Zo die mijne er uit beschadigd, want zit ook plakband aan onderkant 

Dat is helemaal prima, wat je op de onderkant schrijft of plakt doet geen afbreuk aan de werking van de kaart (met herkenbare foto en anders je ID erbij).

Kaartnummer hier openbaar plaatsen ook geen goed idee.

Daar heb even nu een zwarte streep doorheen gezet

Reageer