Skip to main content
beantwoord

Hoe geld terug te krijgen bij vertraging bij gebruik Arriva en NS

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Mijn man en ik reisden op 7-3-25. We wilden de trein van 16:01 van Roermond die aan zou komen om 16:31 in Eindhoven.

Er reed geen trein via Weert.

We hebben via Venlo moeten reizen en ingecheckt om 15:56 in Roermond voor de Arriva trein van 16:04 naar Venlo. In Venlo ingecheckt bij NS om 16:31 en uitgecheckt in Eindhoven om !7:12. 

Dus aangekomen om 17:11 i.p.v. 16:31, een vertraging van 40 min.

Hoe kun je zo’n vertraging declareren? Volgens het NS-systeem zijn we alleen van Venlo naar Eindhoven gereisd. Bovendien hebben we hierdoor geen daluren kunnen gebruiken.

Beste antwoord door MoDe

NS geeft alleen vertragingsvergoeding als je vertraging hebt opgelopen met NS treinen. Door met Arriva te reizen heb je geen recht op vergoeding, behalve als de route die jullie hebben afgelegd als zodanig in de reisplanner stond.

Wanneer je voor 16 uur hebt ingecheckt wordt bij een Flex abonnement hele reis van Arriva en NS tegen daluren tarief berekend. Bij een op saldo-abonnement vervalt de korting bij overstap in de spits naar een andere vervoerder.

Bekijk origineel

2 reacties

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13517 reacties
  • Antwoord
  • 14 maart 2025

NS geeft alleen vertragingsvergoeding als je vertraging hebt opgelopen met NS treinen. Door met Arriva te reizen heb je geen recht op vergoeding, behalve als de route die jullie hebben afgelegd als zodanig in de reisplanner stond.

Wanneer je voor 16 uur hebt ingecheckt wordt bij een Flex abonnement hele reis van Arriva en NS tegen daluren tarief berekend. Bij een op saldo-abonnement vervalt de korting bij overstap in de spits naar een andere vervoerder.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 16 maart 2025

Dank MoDe, ik begrijp het maar vind het erg onterecht. Dank voor je reactie.

Reageer