Onderwerp: Verzoek tot kwijtschelding toeslag eerste klas wegens overvolle trein
Geachte heer/mevrouw,
Graag wil ik u aandacht vragen voor het volgende.
Op donderdag 26 september jongstleden moest ik onverwacht gebruikmaken van de eerste klas in de trein van 07:45 uur, omdat de trein van 07:30 uur was uitgevallen. Doordat de trein van 07:45 uur als gevolg hiervan overvol was, was er geen mogelijkheid om een zitplaats te vinden in de tweede klas. Normaal gesproken reis ik altijd in de tweede klas en vermijd ik zoveel mogelijk de drukste treinen. Om te voorkomen dat ik in een overvolle trein moest staan, ben ik daarom genoodzaakt geweest om naar de eerste klas te gaan.
Tijdens deze rit ben ik gecontroleerd en is mij de toeslag voor de eerste klas in rekening gebracht. Gezien de situatie waarin ik geen keuze had om een zitplaats te vinden in de tweede klas, zou ik u vriendelijk willen verzoeken om deze kosten niet in rekening te brengen. Ik heb deze beslissing niet bewust genomen om kosten te vermijden, maar als oplossing gezien voor een overvolle trein, die ontstond door het uitvallen van de eerder geplande trein.
Ik hoop dat u begrip kunt opbrengen voor de omstandigheden en mij hierin kunt tegemoetkomen. Graag hoor ik van u of dit mogelijk is.
Met vriendelijke groet,
Brian Bruinewoud
3528************