Skip to main content
beantwoord

nieuwe voorwaarden ns in en uit check

• 14 January 2025
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

vanaf 1 januari 2025 hebben jullie de correctie tarieven geminimaliseerd tot maximaal 3 keer per jaar. Nu heb ik 5 januari een gemiste uitcheck ontvangen op mijn faktuur,  alleen dat kan helemaal niet want ik ben uitgecheckt op Utrecht centraal,   en daar kan je geen uitcheck missen want je moet door de poortjes.  Als het systeem bij jullie aan de achterkant niet feilloos is,  hoe kan je dan het aantal toegestane correcties gaan limiteren? Ik vind dit echt heel erg raar.

Beste antwoord door Floor NS

Hi cee123! Welkom bij de NS Community. 

Ook bij poortjes kan het voorkomen dat het in- of uitchecken niet helemaal goed gaat, doordat je bijvoorbeeld de kaart te kort/te lang voor de scanner houdt of te snel achter een andere reiziger aanloopt. Het is dan ook belangrijk om goed te kijken op het scherm bij het in- en uitchecken om te controleren of alles goed gaat. Via jouw reishistorie kun je achteraf nalopen of het in- en uitchecken goed is gegaan. Mocht er iets niet helemaal goed zijn gegaan, dan kun je gelukkig tot driemaal per jaar de gemiste in- of uitcheck corrigeren. 😊

Bekijk origineel

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 14 januari 2025

Hi cee123! Welkom bij de NS Community. 

Ook bij poortjes kan het voorkomen dat het in- of uitchecken niet helemaal goed gaat, doordat je bijvoorbeeld de kaart te kort/te lang voor de scanner houdt of te snel achter een andere reiziger aanloopt. Het is dan ook belangrijk om goed te kijken op het scherm bij het in- en uitchecken om te controleren of alles goed gaat. Via jouw reishistorie kun je achteraf nalopen of het in- en uitchecken goed is gegaan. Mocht er iets niet helemaal goed zijn gegaan, dan kun je gelukkig tot driemaal per jaar de gemiste in- of uitcheck corrigeren. 😊

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 14 januari 2025

alleen dat kan helemaal niet want ik ben uitgecheckt op Utrecht centraal,   en daar kan je geen uitcheck missen want je moet door de poortjes.  

Uw argument is niet geldig. Het is wel degelijk mogelijk de poortjes zonder geldige uitcheck te passeren en sterker nog: dit wordt elke dag geprobeerd en gedaan. 

Let er op dat wanneer u uitcheckt dat doet met de zelfde pas, maar ook de vervoerder, waar u bent ingecheckt en ook wat de mededeling op de display is.

U kunt nog steeds de menselijke fout maken een keer een uitcheck te missen, maar niet vaker dan drie keer. Correct uitchecken. zoals boven beschreven is het gewenste gedrag en dat wordt wat strenger afgedwongen. 

Het is niet meer zo dan dit een draaimiddels is voor kwaadwillenden. De meesten zijn dat niet, maar er zijn en waren er helaas veel te veel van. Dat is ook de reden dat het strenger is geworden. Dat is winst voor de maatschappij, en de het deel van. de samenleving die correct betaalt.

Dat is verlies voor de parasieten die misbruik maakten van de regeling en het beleid en winst voor de goedwillenden die correct in- en uitchecken. De laatste groep moet uiteindelijk het gedl opbrengen wat NS misloopt door deze in mijn ogen veel te riante regeling.

Correct inchecken bij de juiste vervoerder, correct uitchecken. en goed letten op de mededeling op het display. Het is niet zo moeilijk voor mensen die het goede willen. De overgrote meerderheid heeft er geen probleem mee en het gaat ook goed. Met drie mogelijkheden wordt toch nog ruimte gegeven aan de menselijke fouten die nu eenmaal wel eens plaats kunnen vinden.

Als paaltjes of poortjes ergens defect zijn, weet men dat. Het komt wel een enkele keer voor, maar niet erg vaak. NS herstelt dat.

NS is gelukkig steeds minder  dom dan wel naïef en bewaakt de eigen inkomsten beter. Winst voor de betalende reiziger en verlies voor de parasieten. Zo hoort het ook imho. Gewoon correct in- en uitchecken en alles gaat goed. 

• 14 januari 2025

Het is nogal.

Het gaat gewoon niet goed bij poortjes bij grote drukte en maak dat regelmatig mee. Eindhoven busstationzijde gebruik ik in 90% vd gevallen. Ik hou niet bij welke gate het betreft.

Ik denk dat ik zon 15 herstellingen heb gehad, soms ook 2 dagen op rij.

Ik ga hoe dan ook meer dan 3x die gemiste checkout halen. Ik reis met een JTK en dus afgekocht reisrecht.

U heeft het over parasieten. De NS zijn m.i. op dit moment grotere parasieten. Dedik betalende reiziger die door technische mankementen dikke boetes kan gaan betalen.

Nooit, Never! Zal ik deze boete accepteren.Als ik de eerste boete krijg door wat de NS meent gemiste checkouts dan zijn de rapen gaar.

• 14 januari 2025
huibf schreef:

.

Reageer