beantwoord

fouten gemaakt met inchecken en uit checken

  • 20 February 2022
  • 2 reacties
  • 189 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hoi , ik heb al enige tijd een NS flex kaart. Ik heb eigenlijk nooit gebruik gemaakt van de trein. De laatste maanden heb ik een paar keer heen en weer naar Rotterdam gependeld. Helaas heb ik blijkbaar niet in de gaten gehad:scream: dat er diverse verschillende "palen” van OV aanbieders staan om in en uit checken. Inmiddels heb ik drie keer een hoog tarief betaald omdat het fout is gegaan DOM, DOM!. Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke zuil ik moet hebben en kan herkennen voor de NS? Ik snap dat je het “hoge tarief” betaald al je iets fout doet. Maar nu wordt het wel heel duur. Kan iemand mij wegwijs maken hoe eventueel mijn teveel geïncasseerde reisgeld kan terugvragen. Als dat niet lukt overweeg toch weer met met ander vervoer te gaan reizen. bvd MJK 

icon

Beste antwoord door Thom 20 February 2022, 23:08

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In principe kunt u op de site kijken naar Mijn NS. U ziet daar uw Facturen en uw reisgeschiedenis. U kunt contact opnemen met Klantenservice als u niet begrijpt waar het vandaan komt. Het principe is dat u bij elke afzonderlijke vervoerder altijd in- en uitcheckt. Met inchecken heeft u een geldig kaartje en met uitchecken betaalt u uw reis. Als u dit altijd doet, voorkomt u veel. Als u niet uitcheckt heeft u niet (het juiste bedrag) afgerekend en dan kost het twintig euro.

Dat bent u ook kwijt als u bijvoorbeeld met een tweedeklaskaartje in de eerste klas wordt aangetroffen.

Doorgaans biedt kijken naar de facturen de oplossing. Klantenservice betaalt soms ook een vergissing terug als u er geen gewoonte van maakt.

Reputatie 7
Badge +3

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke zuil ik moet hebben en kan herkennen voor de NS? Ik snap dat je het “hoge tarief” betaald al je iets fout doet.

Op de palen en poortjes staat het logo van een vervoersmaatschappij en ze hebben aparte kleuren. Die van NS zijn, niet heel verrassend, geel met een blauw NS logo.

 

 

Reageer