Skip to main content
beantwoord

fouten gemaakt met inchecken en uit checken

  • 20 februari 2022
  • 2 reacties
  • 261 Bekeken

Hoi , ik heb al enige tijd een NS flex kaart. Ik heb eigenlijk nooit gebruik gemaakt van de trein. De laatste maanden heb ik een paar keer heen en weer naar Rotterdam gependeld. Helaas heb ik blijkbaar niet in de gaten gehad:scream: dat er diverse verschillende "palen” van OV aanbieders staan om in en uit checken. Inmiddels heb ik drie keer een hoog tarief betaald omdat het fout is gegaan DOM, DOM!. Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke zuil ik moet hebben en kan herkennen voor de NS? Ik snap dat je het “hoge tarief” betaald al je iets fout doet. Maar nu wordt het wel heel duur. Kan iemand mij wegwijs maken hoe eventueel mijn teveel geïncasseerde reisgeld kan terugvragen. Als dat niet lukt overweeg toch weer met met ander vervoer te gaan reizen. bvd MJK 

Beste antwoord door Thom

In principe kunt u op de site kijken naar Mijn NS. U ziet daar uw Facturen en uw reisgeschiedenis. U kunt contact opnemen met Klantenservice als u niet begrijpt waar het vandaan komt. Het principe is dat u bij elke afzonderlijke vervoerder altijd in- en uitcheckt. Met inchecken heeft u een geldig kaartje en met uitchecken betaalt u uw reis. Als u dit altijd doet, voorkomt u veel. Als u niet uitcheckt heeft u niet (het juiste bedrag) afgerekend en dan kost het twintig euro.

Dat bent u ook kwijt als u bijvoorbeeld met een tweedeklaskaartje in de eerste klas wordt aangetroffen.

Doorgaans biedt kijken naar de facturen de oplossing. Klantenservice betaalt soms ook een vergissing terug als u er geen gewoonte van maakt.

Bekijk origineel

2 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25123 reacties
  • Antwoord
  • 20 februari 2022

In principe kunt u op de site kijken naar Mijn NS. U ziet daar uw Facturen en uw reisgeschiedenis. U kunt contact opnemen met Klantenservice als u niet begrijpt waar het vandaan komt. Het principe is dat u bij elke afzonderlijke vervoerder altijd in- en uitcheckt. Met inchecken heeft u een geldig kaartje en met uitchecken betaalt u uw reis. Als u dit altijd doet, voorkomt u veel. Als u niet uitcheckt heeft u niet (het juiste bedrag) afgerekend en dan kost het twintig euro.

Dat bent u ook kwijt als u bijvoorbeeld met een tweedeklaskaartje in de eerste klas wordt aangetroffen.

Doorgaans biedt kijken naar de facturen de oplossing. Klantenservice betaalt soms ook een vergissing terug als u er geen gewoonte van maakt.


Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16575 reacties
  • 20 februari 2022
kolmj schreef:

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zien welke zuil ik moet hebben en kan herkennen voor de NS? Ik snap dat je het “hoge tarief” betaald al je iets fout doet.

Op de palen en poortjes staat het logo van een vervoersmaatschappij en ze hebben aparte kleuren. Die van NS zijn, niet heel verrassend, geel met een blauw NS logo.

 

 


Reageer