Skip to main content

Inchecken en direct uitchecken bij station Eindhoven Centraal betekent inleveren opgehaalde Keuzedag

• 4 maart 2025
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Station Eindhoven Centraal heeft aan de voorzijde het centrum gelegen en aan de achterzijde de bushaltes. De meest gangbare route voor busreizeigers (ook ik) van bushalte naar centrum Eindhoven is via de hal van het treinstation. Hiertoe moet je dus via de poortjes aan de achterzijde (inchecken) en de voorzijde (uitchecken) en krijg je een melding op de kaartlezer “inchecken” respectievelijk “inchecken geannuleerd”.  Als je een Keuzedag hebt opgehaald bij de NS-automaat omdat je later die week bijvoorbeeld met de trein wil reizen maar gezien je drukke programma de Keuzedag al hebt opgehaald uit de automaat, kun je GEEN gebruik meer maken van de route via station van bushalte naar centrum. Immers, ook al annuleer je incheck; je Keuzedag wordt als geconsumeerd beschouwd en ben je kwijt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. De NS is zeer onduidelijk in haar communicatie hierover. Ik mag er toch van uitgaan dat een geannuleerde incheck inderdaad geannuleerd is? Neen dus. 

1 reactie

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 29876 reacties
  • 4 maart 2025

Welkom ​@Philomene Goed dat is volgens mij niet waar (of zou in ieder geval niet de bedoeling moeten zijn).

Een incheck annuleren (een passage oftwel binnen 60 minuten weer naar buiten) telt niet als reis dus bljift de Keuzedag geldig voor een reis op een andere dag. ​@Thom kan dat wel bevestigen denk ik. 

En ook vooral deze:

Mocht ik ongelijk hebben dan zou je een volgende keer een bankpas (OVpay) kunnen gebruiken voor de passage, dat kost ook niets.

Reageer