Skip to main content

Vandaag, 23 okt, moet ik naar Eindhoven airport vanuit Gouda. In de app staat geen fijne info. Tussen Gouda en Utrecht is er en storing en technisch onderzoek. Zie foto. Dus ik bedenk een omweg via Rotterdam, Breda etc

Eenmaal in de trein weet de conducteur van geen vervallen reizen. En moet ik dezelfde trein terug nemen met heel veel onnodig vertraging. Nooit fijn op weg naar het vliegveld. Mijn vraag is waarom er zulke onjuiste informatie op de app staat? Ik heb er veel hinder van gehad. 

 

De treinen met vertrektijd 13:29, 13:39 en 13:44 uit Gouda zijn ook daadwerkelijk vervallen. Pas om 13:59 vertrok er weer een trein richting Utrecht.

Zie hiervoor alle vertrektijden van station Gouda https://treinposities.nl/vertrekstaat/gouda

De conducteur was hiervan blijkbaar niet op de hoogte. Dat kan natuurlijk, al kan hij of zij dit dit ook zelf checken en u de juiste informatie geven. Nu heeft u dus onjuiste informatie van de conducteur gehad, de app was correct. 


Dit zou het gevolg kunnen zijn van een (kleinschalige) technische storing bij het systeem achter de app. Bij Treinposities.nl stonden deze ritten ook allemaal op vervallen.

Met welke trein bent u uiteindelijk van Gouda naar Utrecht gereden? Is dat een van die treinen de niet doorreed?


Dit zou het gevolg kunnen zijn van een (kleinschalige) technische storing bij het systeem achter de app. Bij Treinposities.nl stonden deze ritten ook allemaal op vervallen.

Of de treinen waren gewoon echt vervallen en de conducteur was daar niet van op de hoogte?

 

Eenmaal in de trein weet de conducteur van geen vervallen reizen. En moet ik dezelfde trein terug nemen met heel veel onnodig vertraging. Nooit fijn op weg naar het vliegveld. Mijn vraag is waarom er zulke onjuiste informatie op de app staat? Ik heb er veel hinder van gehad. 

 

"En moet ik dezelfde trein terug nemen", wie heeft dit gezegd? Je kon gewoon verder gaan met omreizen.


Is omreizen überhaupt toegestaan zonder dat daar reden toe is? Ik neem aan dat het OV-chipkaartsysteem o.b.v. je reisinformatie niet kan zien welke route je genomen hebt...


Is omreizen überhaupt toegestaan zonder dat daar reden toe is? Ik neem aan dat het OV-chipkaartsysteem o.b.v. je reisinformatie niet kan zien welke route je genomen hebt...

Omreizen mag niet zonder geldige reden, maar ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat het een probleem was terwijl ik het al een aantal keer gedaan heb met controle.

Ik weet natuurlijk niet hoe ver TS was met z'n reis maar het lijkt mij een beetje extreem om te zeggen dat de reiziger maar z'n originele route moet nemen als het zou gaan om een fout in de reisplanner... maar goed het zou kunnen natuurlijk.

 

Rotterdam Alexander / Centraal / Blaak - Gouda valt nog wel te overbruggen, maar verder dan dat vind ik het behoorlijk extreem.


Omreizen mag altijd, maar als je je niet aan een advies uit de reisplanner hiudt moet je wel tussendoor uit- en inchecken zodat je ook betaalt voor het stuk dat je extra reist.


Weer even terug op de post van OP:

Wel een vraag verhaal dat de conducteur u weer terugstuurt. Dit heeft jou alleen maar extra tijd (en waarschijnlijk geld) gekost, terwijl je net zo goed door had kunnen rijden.


Reageer