beantwoord

Bus in treinreis reisplanner

  • 24 February 2024
  • 1 reactie
  • 67 Bekeken

Ik woon in Hoofddorp. Wanneer ik in de reisplanner-app van NS naar reizen met de trein via Schiphol richting Utrecht zoek, dan biedt NS mij tegenwoordig standaard ook verbindingen aan via bus 300 (of andere bussen). Ook als ik reizen met andere vervoersmiddelen dan de trein heb uitgezet. Uitzetten kan dus niet. Ik heb een Dalvrij abonnement en dat is duur genoeg. Reizen met b.v. bus 300 zorgt voor kosten via een andere vervoerder: €2,18 extra per reis. Dat telt lekker aan als je dat regelmatig zou doen. Wil ik toch alleen met de trein reizen, dan biedt NS mij minder verbindingen. Of ik moet gaan goochelen. Kijken wanneer treinen vanuit Schiphol vertrekken. En vervolgens apart een bijpassende treinreis Hoofddorp-Schiphol plannen. Ook hier krijg ik naast treinreizen standaard busreizen aangeboden. 9292ov gebruiken is dan een betere optie. NS rekent zich op deze manier qua verbindingsmogelijkheden rijker, dan in de realiteit het geval is. Komt dit ook op andere plekken in de dienstregeling via de ns-planner voor en zijn er andere oplossingen voor dit probleem?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 24 February 2024, 11:56

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Hoi ReneeJ,

Dat is vreemd. Ik zie die verbindingen met bus 300 ook, maar als ik de bus uitvink in de opties, krijg ik die niet meer te zien. Heb je een voorbeeld van een dag/tijdstip waarop je die verbindingen dan toch ziet?

Reageer