Skip to main content

Verkeerd reisadvies Apeldoorn - Berkelseweg Bergschenhoek

• 20 januari 2025
  • 1 reactie
  • 48 Bekeken

Op zondag 19 januari geeft de reisplanner voor de reis Apeldoorn - Berkelseweg Bergschenhoek niet de overstap van de trein op de bus 170 op station Lansingerland. Je moet overstappen op Zoetermeer Oost. De trein en de bus stoppen wel bij station Lansingerland.

Op de reis terug is het nog bonter. Je kan wel overstappen bij station Lansingerland maar de reisplanner geeft station Zoetermeer terwijl station Lansingerland de beste overstap is. Zelfs station Zoetermeer Oost is beter. Als we met de bus naar station Zoetermeer waren gegaan hadden we de trein gemist omdat de bus 2 minuten vertraging had.

Kan dit beter in de toekomst?

• Reisleider**
  • 20 januari 2025

Ik heb een beetje zitten puzzelen. Ik heb de indruk dat de planner Zoetermeer aangeeft, omdat daar de kortere overstaptijd is (5 min). Als ik een reis plan, gisteren via de NS app, zie ik namelijk via Zoetermeer 1:51 met 5 min overstaptijd van trein naar bus. Op Lansingerland-Zoetermeer is het ook 1:51 min, maar met 15 minuten overstaptijd. Ik denk dat de enige manier is om dit te omzeilen door aan te vinken dat je extra overstaptijd wil hebben, om jezelf in te dekken bij onbetrouwbaarheid van bussen. 

Reageer