Geplande werkzaamheden worden meestal ruim van te voren aangekondigd en kun je dan al terugvinden in het overzicht met werkzaamheden. Dat is makkelijk als je ook wilt kijken of dit gevolgen heeft voor je toekomstige treinreis.
Nu wordt de reisplanner minder ruim van te voren bijgewerkt. Ik weet niet of daar een termijn voor staat? Zo ja, welke?
Als ik nu (03-04-2025) bijvoorbeeld een reis plan van Goes naar Rotterdam op zaterdag 17 mei 2025, dan krijg ik het volgende in de reisplanner te zien:

Bovenaan dus de melding: “Door werkzaamheden is de onderstaande dienstregeling anders dan je van ons gewend bent.”
Als je vervolgens klikt op : “Meer informatie” dan krijg je keurig te zien dat er werkzaamheden zijn gepland. In dit geval ook dat er bussen rijden:

Nu weet ik uit ervaring, dat de gegeven reisopties dezelfde zijn als in een normaal weekend. De dienstregeling is dus niet anders dan ik gewend ben. Als ik het zo lees, dan zou ik er vanuit kunnen gaan, dat er voor mijn reis geen wijzigingen zullen zijn. Maar de reisplanner is echter (nog) niet bijgewerkt.
Misschien dat de regel gewijzigd kan worden in: “Door werkzaamheden kan onderstaande dienstregeling anders zijn dan je van ons gewend bent en kan nog wijzigen. Meer informatie”.
Is het mogelijk om dit duidelijker aan te geven? Door bijvoorbeeld bij de omschrijving van de werkzaamheden een extra rubriekje toe te voegen? Als suggestie:
- Reisplanner wordt uiterlijk dd-mm-jjjj bijgewerkt
- Reisplanner is bijgewerkt