Skip to main content
beantwoord

27 april: internationale reis - route onduidelijk

• Reisadviseur*
  • 32 reacties

Ik zit te kijken of ik morgen van Berchem naar Schiphol kan reizen. Mis ik nu wat, of kan ik gewoon in de Eurocity tot Rotterdam blijven zitten en dan de intercity richting Amersfoort nemen? Zie het niet helemaal helder. NS international geeft deze optie namelijk niet, zou in Breda naar Den Bosch moeten?

Ns:

Ns international: 

Beste antwoord door Keuzereiziger

De DB planner geeft allebei de opties (als je High Speed trains uitzet). Dus het kan allebei.

Houd er rekening mee dat treinen van/naar België kunnen uitvallen door stakingen, ook op het laatste moment.

Bekijk origineel

3 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 3634 reacties
  • Antwoord
  • 26 maart 2025

De DB planner geeft allebei de opties (als je High Speed trains uitzet). Dus het kan allebei.

Houd er rekening mee dat treinen van/naar België kunnen uitvallen door stakingen, ook op het laatste moment.

• Auteur
  • Reisadviseur*
  • 32 reacties
  • 26 maart 2025
Keuzereiziger schreef:

Bedankt. Toch vreemd, maar ik kijk al uit naar het avontuur morgen. 😒

henkputs
  • Reisleider**
  • 214 reacties
  • 26 maart 2025

Ook NMBS-europe geeft beide opties. Vreemd dat NS-Internationaal alleen de trage optie geeft met een extra overstap. Via Rotterdam is een stuk comfortabeler.
Tijdens de staking rijden de eurocity’s ongeveer om de twee uur. Als de trein van 18:38 onverhoopt toch niet gaat kun je proberen om 18:43 via Roosendaal te gaan. Een avontuur is het vooralsnog zeker.

Reageer