Vrijdag 7 februari 2025
Goedeavond,
Ik heb van een conducteur begrepen dat er in april 2025 weer extra IC’stops gaan komen op station Nijkerk en Harderwijk. Dat helpt eigenlijk niet omdat er meestal Koplopers zou worden ingezet en de treinen raken echt overvol. Voor coronacrisis had mijn vriend ook vaak meegemaakt, want die woont in Amersfoort en moest met de trein richting Zwolle. Wat ik wel nog vroeger van af wist was dat er vanuit Utrecht Centraal extra spitstreinen gingen en dat die treinen tussen Utrecht en Amersfoort als Sneltreinen gingen en vanaf Amersfoort weer als stoptrein tot aan Nunspeet reden.
Of die treinen toen ook in Putten zou stopten heb ik mijn twijfels hierover. Maar ik denk als op de Veluwelijn toch meer personeel en meer materieel kan worden ingezet dat dit ook een optie is. Dat tussenspoor of dat rangeerspoor bij Nunspeet ligt er hoogstwaarschijnlijk nog steeds maar wordt weinig meer gebruikt. Vroeger waarschijnlijk om die spitstreinen mee te rangeren. Maar ik denk dat nog iets beter en kritischer naar de Veluwelijn kan worden gekeken en ik hoop toch meer treincapaciteit met name vooral in de spits.