Vanavond stopte de trein van Zwolle naar Roosendaal één keer niet in Etten-Leur (die 20.15 uit Deventer). Ik zat vanaf Deventer in deze trein. Twee mensen om me heen vroegen waarom de trein niet in Etten-Leur stopte. De conducteur kon er geen antwoord op geven. Zij belde, maar kwam even later terug met de mededeling dat de machinist het ook niet wist. Behalve dat de opdracht was om Etten-Leur gewoon voorbij te rijden. In de planner staat simpel "door een dienstregelingswijziging". Voor Breda werd omgeroepen dat de trein rechtstreeks doorreed naar Roosendaal zonder stop. Mensen voor Etten- Leur graag uitstappen en een halfuur wachten...... de conducteur die verder ging naar Roosendaal had ook geen idee wat er nu was. Waarom kan deze ene trein niet even stoppen, ik zou geen reden kunnen verzinnen en het is raar dat personeel het zelf ook niet weet/geen antwoord krijgt. Je kan je voorstellen dat dit niet bepaald in goede aarde viel.
beantwoord
Dienstregelingswijziging?
Beste antwoord door Bemined
Gorott schreef:
Ik vind een stop van 4 minuten voor Etten-Leur sowieso vrij vreemd, waarom wordt dit gedaan in de avond?
Het is ook niet standaard, alleen afgelopen week kwam het een aantal keren voor. Mogelijk dat men op deze manier een latere aankomst in Roosendaal probeerde te creëren omdat er daar een andere trein in de weg rijdt. Maar een lange stop op zo'n station is dus ongewenst, bij stations met overwegen kun je alleen lange stops plannen als er sprake is van bediende seinen of sleutelkastjes voor de conducteur maar Etten-Leur heeft geen van beide.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.