Skip to main content
beantwoord

geen IC van Rotterdam naar Dordrecht in spits door verstoring bij Lage Zwaluwe

Er zijn werkzaamheden tussen Den Haag en Rotterdam. In tegenstelling tot in verleden, heeft NS de IC treinen van Dordrecht naar Lelystad eruit gehaald. Dat gegeven leidt in spits al tot grote drukte.

nu is er vandaag een verstoring op lage Zwaluwe en rijdt de IC naar Vlissingen ook niet! Helemaal geen IC’s dus. Zit nu in een compleet afgeladen sprinter als sardientje in een blik.

Kan NS uitleggen waarom de IC niet gewoon naar Dordrecht kan rijden?!

Beste antwoord door Keuzereiziger

Omdat er geen treinen rijden tussen Rotterdam en Den Haag moeten alle treinen van/naar Dordrecht en verder in Rotterdam keren. Daarvoor zijn de sporen 6 t/m 9 beschikbaar. Keren kost veel meer perroncapaciteit (treinen staan lang stil) dan een paar minuten halteren. Exacte details zou ik uit moeten zoeken.

Bekijk origineel

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • 24 maart 2025

Helaas heb ik geen zicht op de reden voor deze keuze. Wel kan ik me voorstellen dat je baalt van de drukte. Ik zal je signaal intern doorzetten.

Forum|alt.badge.img+1
  • NS Dienstregeling Expert
  • 24 maart 2025

Omdat er geen treinen rijden tussen Rotterdam en Den Haag moeten alle treinen van/naar Dordrecht en verder in Rotterdam keren. Daarvoor zijn de sporen 6 t/m 9 beschikbaar. Keren kost veel meer perroncapaciteit (treinen staan lang stil) dan een paar minuten halteren. Exacte details zou ik uit moeten zoeken.

Reageer