Volgens de bekende reisplanners en treinposities.nl rijden er op 29 maart geen treinen tussen Zandvoort en Haarlem. Dit ivm werkzaamheden op Amsterdam centraal en beperkt trein verkeer tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk. In Zandvoort wordt een wandel evenement georganiseerd waar ik graag aan mee doet. Waarom beperkt treinverkeer tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk? En waarom geen treinverkeer op de HSL?
geen treinen tussen Zandvoort en Haarlem op 29 maart 2025
Beste antwoord door Bemined
Nee alles klopt niet want zo als het er nu staat lijkt het dat er de hele zondag dus ook werkzaamheden zijn.
Het klopt wel, maar je moet ook de rest van de pagina lezen, die melding gaat namelijk over het nachtnet en is dus zowel in de nacht van vrijdag op zaterdag als in de nacht van zaterdag op zondag van toepassing. Het is wel een beetje verwarrend want wie het woordje ’nachtnet’ mist denkt dat er de hele zaterdag geen treinen rijden maar dat is niet zo.
Maar terug naar het onderwerp, van en naar Zandvoort zouden de treinen dit weekend onder de treinnummers 154xx en/of 254xx moeten rijden. Treinen in die nummerreeks worden dus echter pas een dag van te voren zichtbaar in de reisplanner omdat dit normaal de extra strandtreinen zijn die alleen bij warm weer rijden. Bij deze werkzaamheden zullen ze uiteraard gewoon rijden ook als het regent, maar dat wordt dus niet getoond in de reisplanner tot een dag van te voren. Eigenlijk zou de NS bij werkzaamheden dus een andere nummerreeks moeten kiezen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.