beantwoord

IC Den Haag-Enschede stopt in Woerden.

  • 16 April 2023
  • 4 reacties
  • 222 Bekeken

Reputatie 1

Sinds vorige week stopt de Intercity tussen Den Haag en Enschede/Amersfoort in het weekend en Woerden. Waarom is dit zo? De dienstregeling in Woerden is verder niet aangepast.

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 April 2023, 16:44

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Zo kunnen reizigers tussen Leiden en Den Haag makkelijker omreizen, nu er na het ongeluk bij Voorschoten tijdelijk geen directe treinen rijden.

Reputatie 6

Zo kunnen reizigers tussen Leiden en Den Haag makkelijker omreizen, nu er na het ongeluk bij Voorschoten tijdelijk geen directe treinen rijden.

maar waarom dat alleen in het weekend is blijft mij toch een raadsel. Al denk ik dat het met andere treinpaden te maken heeft

Reputatie 7
Badge +2

Conflicterende reizigerstreinen doordeweeks zie ik zogauw niet. Maar doordeweeks rijdt Gouda - Alphen aan den Rijn wel vaker en heeft Alphen aan den Rijn - Leiden ook een kwartiersdienst in de spits. 

Op die route is doordeweeks dus veel meer omreiscapaciteit dan in het weekend.

Reputatie 6
Badge

Correct. In het weekend heb je maar 2 reismogelijkheden per uur op Gouda - Alphen en doordeweeks overdag 4. Vanwege de marathon van Rotterdam rijden er vandaag overigens wel langere treinen Gouda - Alphen omdat Leiden - Rotterdam nog altijd via Gouda - Alphen het snelst is, maar Den Haag - Leiden gaat dan via Woerden.

 

Wat ook meespeelt in de keuze om dit niet de hele week te doen is dat de stop in Woerden voor vertraging zorgt, waardoor je reizigers in Amersfoort mogelijk met een gemiste overstap opzadelt. Dat doe je liever niet onnodig vaak.

Reageer