Skip to main content
vraag

Intercity's Veenendaal-De Klomp

Tot mijn grote verbazing zie ik dat er in de spits nu een sprinter stopt op Veenendaal-De Klomp, die op alle tussen gelegen stations stop, i.p.v. de Intercity die rechtstreeks naar Utrecht CS rijdt. Dit is onwenselijk. Vanaf wanneer stoppen de Intercity's weer op Veenendaal-De Klomp in de spits? 

6 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13112 reacties
  • 12 maart 2025

De dienstregeling is tijdelijk aangepast vanwege geplande werkzaamheden. Vanaf donderdag 27 maart rijden de treinen op werkdagen weer zoals normaal.

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • 2024 reacties
  • 12 maart 2025

Overigens zullen veel reizigers ook blij zijn met die Sprinter, want door deze aangepaste dienstregeling vertrekken de treinen op Veenendaal-De Klomp in de spits ondanks de aangepaste dienstregeling op dezelfde tijden als in de normale dienstregeling. Dat zorgt er voor dat busreizigers die willen overstappen op de trein naar Arnhem niet opeens te maken krijgen met lange overstaptijden door verbroken aansluitingen.

Forum|alt.badge.img+1

Nee, de busreizigers van en naar Veenendaal-De Klomp zijn vast blij. De enorm lange overstaptijden op de bus (20 minuten) blijven zelfs bij deze werkzaamheden gehandhaafd... gelukkig worden de overstaptijden niet nóg langer...

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • 2024 reacties
  • 12 maart 2025

Daarover moet je bij NS klagen (dus ben je hier op zich goed) 😉

Een halfuursdienst (van de bus) kan nu eenmaal niet zowel richting Arnhem als Utrecht aansluiten als die treinen een kwartier uit elkaar liggen zoals sinds deze dienstregeling.

Er is afgestemd op de trein naar Arnhem gezien daar de meeste overstappers heen zijn en reizigers uit Veenendaal via Veenendaal Centrum naar Utrecht kunnen reizen. Alleen voor lijn 80 is er een probleem gezien voor de dorpen in de Vallei de reis via De Klomp naar Utrecht ook het snelst is (zelfs met 20 minuten wachten nog sneller dan via Amersfoort reizen)

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 12 maart 2025

Ik zou als ik NS was hier even een berichtje aan wijden in de reisapp / andere platforms. De plaatselijke krant heeft er al een artikel aan gewijd: https://www.derijnpost.nl/lokaal/lokaal/1145429/reizigers-de-klos-op-veenendaal-de-klomp-langere-reistijd-door-extra-stops-

Als dit tijdelijk is dan zou het wel handig zijn om dit even te melden. Ik schrok mij vanochtend een hoedje, dit leidt tot 18 minuten extra reistijd op mijn traject. Juist vanwege de IC stop ben ik in Veenendaal gaan wonen, ik maakte me al zorgen dat dit een permanente wijziging zou zijn.

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 13 maart 2025

Het is toch wel waanzinnig dat ik hierover moet lezen op dit forum i.p.v dat er gewoon duidelijk gecommuniceerd is op het station, via de NS-app en misschien e-mail? 

Ik reis élke dag met de trein vanaf dit station en toch werd ik deze week verrast door het feit dat ie ineens op andere tijden rijdt. 

Reageer