Skip to main content
beantwoord

nieuwe dienstregeling al afgeschaft?

• 20 januari 2025
  • 5 reacties
  • 161 Bekeken

Ik reis dagelijks tussen Utrecht en Schiphol. Ik kreeg van de NS eind 2024 een mail dat er 6 keer per uur een intercity zou gaan rijden. Ik heb dit nog niet teruggezien in de dienstregeling.  Er rijdt vanuit Utrecht per uur een intercity om .52 en om .12, maar nooit om .02 of .032. Gevolg is dat je toch gaten hebt van 20 minuten. Gaat de dienstregeling nog in?

Beste antwoord door Tamzin

Julian schreef:

Er rijden normaal gesproken al sinds de nieuwe dienstregeling 6 treinen per uur, inderdaad ook om :02 en :32 vanaf Utrecht Centraal, alleen zijn er momenteel werkzaamheden bij Amsterdam Zuid, waardoor er minder treinen kunnen rijden. 

Er zijn inmiddels zo vaak werkzaamheden dat je je kunt afvragen wat "normaal" en wat "niet normaal" is.

Bekijk origineel

5 reacties

Julian
  • 1127 reacties
  • 20 januari 2025

Er rijden normaal gesproken al sinds de nieuwe dienstregeling 6 treinen per uur, inderdaad ook om :02 en :32 vanaf Utrecht Centraal, alleen zijn er momenteel werkzaamheden bij Amsterdam Zuid, waardoor er minder treinen kunnen rijden. De treinen van :02/:32 rijden daardoor niet verder dan Amsterdam Rai. De werkzaamheden duren nog tot 29 januari, daarna zouden de treinen weer normaal moeten rijden.

• Koploper****
  • 20311 reacties
  • Antwoord
  • 20 januari 2025
Julian schreef:

Er rijden normaal gesproken al sinds de nieuwe dienstregeling 6 treinen per uur, inderdaad ook om :02 en :32 vanaf Utrecht Centraal, alleen zijn er momenteel werkzaamheden bij Amsterdam Zuid, waardoor er minder treinen kunnen rijden. 

Er zijn inmiddels zo vaak werkzaamheden dat je je kunt afvragen wat "normaal" en wat "niet normaal" is.

• Auteur
  • Intercity
  • 30 reacties
  • 20 januari 2025

Dus de nieuwe dienstregeling is alweer opgeschort voordat hij eenmaal begonnen was. Treinreizen in Nederland.... ik snap die automobilisten wel.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • 3610 reacties
  • 20 januari 2025

Ik niet. Lekker met z'n allen in de file staan bij Amsterdam terwijl de treinen in elk geval af en toe rijden...

• 2061 reacties
  • 20 januari 2025

Vaak worden werkzaamheden in vakanties gepland en merken veel mensen er minder van, maar rondom Schiphol is dat juist andersom omdat vakanties daar juist extra reizigers trekken.

Reageer